Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

dib zonwering beantwoordt vraag vanuit markt en rolt nieuwe productenlijn uit

Sander de Kloe en Mike de Haan richtten in 2014 dib zonwering op, een Nederlandse producent/leverancier van A-kwaliteit zonwering. Het in Oudkarspel gevestigde bedrijf is inmiddels ruim vijf jaar actief in de raambekledingsbranche.

Marktdeel veroveren
Zoals elk 'nieuw' bedrijf moest ook dib zonwering een strategie vinden om in de raambekledingsbranche op te vallen. ''Wij moesten een stuk marktdeel veroveren en dat kun je het beste doen door een presentatie te ontwikkelen die opvalt in de winkel, in combinatie met een hoge servicegraad en dienstverlening”, verteld Sander.

Mike: ''Wij wilden echt onderscheidend zijn en éénvoud brengen in de winkels en hiervoor hebben we uiteindelijk de “dib samplebox” ontwikkeld.” Deze nodigt de consument uit de stalen vast te pakken en te voelen. Alle kleuren zijn direct zichtbaar in de box en de samples kunnen desgewenst ook mee naar huis genomen worden.

''De praktijk laat zien dat deze manier van presenteren, het verkopen in de winkel een aantrekkelijker en vooral leuker maakt. Dit vertaalt zich uiteindelijk naar meer omzet in de winkel en zien we dat de interesse in jaloezieën de afgelopen 5 jaar positief is toegenomen.''


Links Sander de Kloe met collega Mike de Haan voor de nieuwe producten; de elektrische dibli op accu met midden pakket en de plissé hordeur, verkrijgbaar tot 250 cm breedte en stil in gebruik.

Service en dienstverlening 
Voor dib zonwering is de “service en dienstverlening” naar klanten (partners) toe, de belangrijkste sleutel tot succes. Het raambekledingsbedrijf bedient ruim 400 partners, waarvan het grootste deel in Nederland te vinden zijn, maar ook een deel in België.

Mike: ''Natuurlijk is omzet belangrijk, maar ons doel is voornamelijk de service en dienstverlening naar onze (bestaande) partners te behouden. Dat maakt ons gewoon uniek in deze markt. Ook het overdragen van kennis door de binnendienst aan de partners is van groot belang. Omdat we het net even anders doen dan andere leveranciers, kregen we ook regelmatig de vraag van onze partners, wanneer we zouden starten met de uitrol van andere producten. Inmiddels heeft dit geresulteerd in een uitgebreide en onderscheidende collectie plissé & dibli.

Noviteiten
Op de afgelopen InCoDa werd naast de plissé & dibli collectie ook de geluidsloze plissé hordeur gepresenteerd. Deze is verkrijgbaar in een breedte van 250 cm en tot 340 cm in hoogte, dat hem echt uniek maakt. Ook heeft het product een inbouwdiepte van slechts 22 mm en kan verlengt worden tot maximaal 750 cm breed.

Tot slot wordt binnenkort de Slim collectie gelanceerd. Mike: “Van de meest populaire raamdecoratie producten is een voorselectie gemaakt van de mooiste kleuren en stoffen. Deze zijn samengevoegd in 1 boek. Hierin worden de top 20 a 25 kleuren weergegeven, zodat de klant makkelijker de juiste keuze kan maken.

Sander en Mike zien 2020 positief tegemoet en kijken uit naar wat er komen gaat. 

Meer informatie:
dib zonwering
info@dibzonwering.nl
www.dibzonwering.nl