Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
"De gemiddelde medewerker wordt 50 tot 60 keer op een dag onderbroken"

Ahrend brengt stilte terug op de werkvloer

"Met open kantoren, flexibele werkplekken en multimedia zijn we meer verbonden dan ooit", meldt een woordvoerder van Ahrend, een Nederlandse handelsfirma in kantoorbehoeften die tevens over productiefaciliteiten beschikt in Sint-Oedenrode en Zwanenburg. "Zonder dat we ons er al te vaak bewust van zijn, eisen we met onze gesprekken en geluiden andermans ruimte op. Waar stilte verdwijnt, wordt de kans op burn-out, depressie en zelfs alzheimer groter. En wordt welbevinden, leren, onthouden en creëren moeilijker. Wij brengen de stilte weer terug. Eerst op plekken waar gewerkt wordt. Want met stilte presteren we beter en voelen we ons vitaler. En daarom doet Ahrend een oproep. Tot stilte. A call for silence." 

Volgens Ahrend wordt activiteit gerelateerd werken steeds vaker omarmd. Werkplekken die zijn afgestemd op een bepaalde activiteit dragen namelijk positief bij aan de workflow en passen bij flexibiliteit. Patrick Lems, category manager bij Ahrend, merkt dat de markt en vooral de medewerker behoefte heeft aan meer keuzevrijheid. "We zien dat er een enorme behoefte is aan stilte. Plekjes om je even af te zonderen. Zodat jij je collega’s niet stoort als jij aan het bellen bent, of andersom als je even weg wil van geluid. De gemiddelde medewerker wordt 50 tot 60 keer op een dag onderbroken. We moeten van de geluidsoverlast af, mede omdat het gezondheidsklachten kan veroorzaken. Daarom lanceren we de Silence CALL, een phonebooth die ervoor zorgt dat je omgeven wordt met stilte en letterlijk oproept tot de terugkeer van rust is."

De Silence CALL brengt stilte terug op onze werkplek. Je gebruikt de Silence CALL om een gesprek te voeren als het in je werkomgeving erg rumoerig is, of je wanneer je de stilte om je heen niet wilt onderbreken. De ruimte biedt genoeg flexibiliteit om de setting van je werkomgeving aan te passen, zonder grote veranderingen te hoeven maken en investeringen te doen.

Het strakke ontwerp is van designer Basten Leijh. De samenstelling van hout, akoestisch materiaal, stof en isolatiemateriaal zorgen voor een hoge geluidsreductie tot 47 dB. 
De Silence CALL is direct beschikbaar.

Meer informatie: www.ahrend.nl

 

Publicatiedatum: