Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Logistieke oplossingen voor meubelbranche slaan aan

Droppery accelereert met meer dan 20 nieuwe partners: "Samen vooruit naar de volgende stap"

Droppery is continu bezig met het optimaliseren van de Direct-to-Consumer (D2C) supplychain voor leveranciers en retailers in de meubelbranche. De Amsterdamse onderneming helpt leveranciers en retailers op te schalen, door de logistiek te vereenvoudigen en daarmee cross-border verkoop te stimuleren. "Dit doen we door een uitgebreide suite van services aan te bieden", legt oprichter Marco Mulder uit.

En dat lijkt aardig aan te slaan. Droppery krijgt het vertrouwen van de branche, waardoor ze veel nieuwe samenwerkingen aangaan met gerenommeerde merken. Zo hebben ze recentelijk (weer) een reeks nieuwe partners mogen verwelkomen: De Eekhoorn, De Zuiver Groep, Starfurn, Hudson Valley Lighting, Steinhauer, Eurofar, Theuns, Classic Collection, Sit Design, Cobra Art, RV Design, Modus Furniture, Pole to Pole, Unit14, Label51, Pot & Vaas, DTP Home, Umo Art, Stalux, Must Living, it's about RoMi, Present Time en Light & Living.


Het team van Droppery.

Internationale groei
Voor veel bedrijven is het een uitdaging om voet aan de grond te krijgen in een onbekende markt. Voor leveranciers die willen uitbreiden naar nieuwe regio's biedt Droppery een complete cross-border service aan. Op deze manier wil Droppery haar klanten ondersteunen bij het bereiken van meer internationale klanten en het vergroten van hun cross-border sales. Droppery is momenteel al actief in 18 landen, maar heeft plannen om nog verder uit te breiden en meer onderlinge samenwerkingen te bewerkstelligen. "Ons doel is om in heel Europa te kunnen leveren en we staan altijd open voor nieuwe logistieke partners die met ons willen meegroeien."

Flexibiliteit voor leveranciers en retailers
Ook merken en leveranciers die niet ingericht zijn op thuisleveringen, zijn aan het juiste adres bij Droppery. Droppery streeft er voortdurend naar om efficiëntie te bevorderen door één of meerdere stappen over te slaan in de supplychain. Op deze manier wordt een duurzame aanpak van orderverwerking gerealiseerd. Speciaal voor deze groep biedt het bedrijf diverse oplossingen aan:

  1. Leveranciers verzenden rechtstreeks naar de consument.
  2. Leveranciers verzenden hun verzameling orders naar het Droppery magazijn in Amsterdam, waar zij orders op maat voor de retailer klaarmaken en direct naar de consument versturen.
  3. Droppery haalt orders op bij de leverancier en verzorgt de levering aan de eindklant via een van haar logistieke partners.

"In het geval van optie 2 of 3 factureren wij de retailer direct, waardoor extra administratieve handelingen worden geminimaliseerd voor de leverancier", voegt Marco toe. "De leverancier hoeft dus geen wijzigingen aan te brengen in haar interne processen, terwijl ze wel kunnen profiteren van consumenten levering."

White label leveringen voor grote retailers en leveranciers
Naast de logistieke oplossingen kan Droppery ook white label leveringen verzorgen. Dit houdt in dat grote retailers hun eigen verpakking kunnen aanleveren, waarna Droppery het proces overneemt om dropshipment mogelijk te maken. "Let wel op, het is geen fulfilment service", maakt Marco duidelijk. "Je kunt het eerder zien als een overslag service, om aan de consument te kunnen leveren als een leverancier die alleen werkt met een hoge minimum bestelhoeveelheid."

Voor meer informatie over de diensten en hoe Droppery bedrijven helpt bij het optimaliseren van de supplychain, nodigen ze je uit om contact met hen op te nemen. "Samen kunnen we de volgende stap zetten naar een efficiëntere en effectievere meubellogistiek", besluit Marco.

Meer informatie:
Droppery
Vossiusstraat 20 2
1071 AD Amsterdam
+31 (0)20 210 1895
[email protected]
www.droppery.io