Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Gemiddeld ruim 33.000 maandelijkse zoekopdrachten

Emma verstevigd positie op matrassenmarkt; ver boven Ikea

In de top tien van meest gezochte merken matrassen via Google in Nederland in de periode 2018 t/m februari 2019 staat Emma stevig op de eerste plaats. In 2018 leverde het merk een gemiddeld maandelijks zoekvolume van ruim 33.000 zoekopdrachten op. Ikea volgt op de tweede plaats met een maandelijks zoekvolume van ruim 18.000 zoekopdrachten. Beide merken matrassen laten over de eerste twee maanden van 2019 een versterking van hun positie zien; het zoekvolume van Emma en Ikea matrassen neemt flink toe. Dat conludeert Marktdata, een bureau voor onafhankelijk marktonderzoek en marketingadvies.

Ten opzichte van de voorgaande meting over de periode t/m juli 2018 is Lidl van de vijfde naar de derde plaats gestegen. "Als we kijken naar het zoekvolume over de eerste twee maanden van 2019 vallen twee matrasmerken op waarvan het zoekvolume sterk daalt. Eve laat een extreme daling zien in het zoekvolume. Dat is niet zo verwonderlijk. Twee jaar na de lancering van het Eve matras in Nederland heeft de Britse startup Eve Sleep medio vorig jaar besloten om al haar activiteiten stop te zetten. Daarnaast valt de daling van het zoekvolume van de Hema matras op", stelt Marktdata.

Bovenstaand figuur toont de top 20 van meest gezochte merken matrassen over het jaar 2018. Tevens is het gemiddeld maandelijks zoekvolume over de eerste twee maanden van 2019 in het figuur opgenomen. De cijfers over het zoekvolume hebben betrekking op de zoekterm van het merk met de toevoeging “matras”.

Bron: www.marktdata.nl