Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Belgische behangproducent neemt Duitse sectorgenoot Rasch deels over

Muurdecoratieproducent The Wallfashion House gaat samenwerken met Rasch Tapeten, de op één na grootste fabrikant van behang en textiel in Duitsland met een geschiedenis die teruggaat tot 1861.

The Wallfashion House werd opgericht in 2020 door Down2Earth Capital en Gimv met als doel de toonaangevende speler in behang in Europa te worden. De groep omvat de Belgische behangfabrikant Grandeco, de Nederlandse fabrikant van 3D-wandpanelen WALL!SUPPLY en de Britse ontwerpuitgever Holden.

The Wallfashion House is een overeenkomst aangegaan om een controlerend belang te verwerven in Tapetenfabrik Gebr. Rasch. De familie Rasch zal een significant belang in het bedrijf behouden, waardoor de continuïteit gewaarborgd is. Rasch zal onafhankelijk blijven worden beheerd door het huidige managementteam.

Met een omzet van € 150 miljoen en 600 werknemers, zal The Wallfashion House de Europese marktleider worden in de wandmode-industrie. Deze stap stelt de gecombineerde groep in staat een leidende rol te nemen in de verdere consolidatie van een industrie die wordt gekenmerkt door significante investeringen in digitalisering, innovatie en duurzaamheid en door een premiumisering van het productaanbod. Door de krachten te bundelen met Rasch, versterkt de groep zijn geografische marktaanwezigheid.

Patrick Molemans, CEO, THE WALLFASHION HOUSE: "Samen met Rasch zullen we digitalisering en innovatie stimuleren om de meest aantrekkelijke partner voor de interieurdetailhandel in Europa te worden. Onze sterke merken en ons hoogwaardige productassortiment zijn de basis voor onze toekomstige groei. Met deze overname hebben we alle productsegmenten en bijbehorende diensten in huis om te voldoen aan de uitdagende verwachtingen van de decoratiemarkt, onze klanten en de eindgebruikers."

Patrick Molemans, CEO, THE WALLFASHION HOUSE: "Samen met Rasch zullen we digitalisering en innovatie stimuleren om de meest aantrekkelijke partner voor de interieurdetailhandel in Europa te worden. Onze sterke merken en ons hoogwaardige productassortiment zijn de basis voor onze toekomstige groei. Met deze overname hebben we alle productsegmenten en bijbehorende diensten in huis om te voldoen aan de uitdagende verwachtingen van de decoratiemarkt, onze klanten en de eindgebruikers."

Meer informatie:
The Wallfashion House
www.grandecogroup.com

Publicatiedatum: