Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
'Winstmarges van retailers dalen fors'

Verkopen tuinmeubilair verlopen moeizaam

Het is momenteel koopjesseizoen in de tuincentra, aangezien retailers proberen om hun voorraden van tuinmeubilair kwijt te raken. Dit jaar verloopt de verkoop van tuinmeubelen echter traag als gevolg van een uitzonderlijk koud voorjaar en economische onzekerheid. Intratuin, Jysk en Brico merken dat de verkoop achterblijft. Dat meldt RetailDetail.



Aangezien retailers hogere inkoopprijzen en kosten hebben, kunnen ze deze niet doorberekenen aan de consumenten. Integendeel, ze moeten juist prijsverlagingen doorvoeren en veel promotie maken. Dit wordt bevestigd door Dirk Ballekens, directeur van de Belgische Tuincentra Vereniging. De retailers zitten namelijk met grote voorraden die ze kwijt moeten.

Als gevolg hiervan zakken de winstmarges van de retailers fors. Bovendien verwacht de sectorfederatie geen beterschap op korte termijn. Tuinmeubilair wordt namelijk doorgaans vroeg in het seizoen gekocht, aangezien mensen later meer bezig zijn met reizen en vakanties. Daarnaast hebben consumenten tijdens de coronaperiode al veel geïnvesteerd in hun huis en tuin, waardoor ze voorlopig even uitgeshopt zijn. De sector verwacht daarom dat de terugval na de coronaperiode nog jaren voelbaar zal zijn.

Publicatiedatum: