Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
''Meeste besteed aan slimme wasmachines en drogers''

Bestedingen slim huishouden naar €1,8 miljard

Nederlandse huishoudens hebben €1,8 miljard uitgegeven aan slimme huishoudelijke apparatuur. Binnen deze productcategorie besteden consumenten het meeste aan slimme wasmachines en drogers (€493 miljoen). Dit blijkt uit de zevende editie van de Smart Home Monitor, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder bijna 5.000 Nederlanders.


Foto ter illustratie © Piotr Adamowicz | Dreamstime.com

Slimme wasmachines lijstaanvoerder
Er wordt het meeste besteed aan slimme wasmachines en drogers (€493 miljoen). De totale besteding aan deze slimme apparaten is gestegen met €160 miljoen. Samsung is duidelijk het populairste merk. Vier op de tien (40%) slimme wasmachines en drogers zijn van Samsung. De totale besteding aan slimme ovens / magnetrons is €360 miljoen. Aan slimme vaatwassers besteedt men €300 miljoen.

Robotstofzuiger hoogste bezit
Ruim twee op de tien huishoudens (22%) bezitten slimme huishoudelijke apparatuur. Dat zijn 1,8 miljoen huishoudens. Een robotstofzuiger is het vaakst aanwezig (10%). Daarnaast heeft 7% een slimme wasmachine of droger en 5% een slimme oven of magnetron. De belangrijkste reden voor de aanschaf van slimme huishoudelijke apparatuur is gemak / comfort (61%). In 26% van de gevallen zit de slimme toepassing simpelweg al op een nieuw apparaat dat een oud apparaat vervangt.

Slim huishouden grootste productcategorie
Nederlandse huishoudens hebben in totaal voor ruim €4,1 miljard aan smart home producten(1) in huis staan. De categorie ‘huishouden’ heeft met 43% binnen deze markt het grootste aandeel. Ditmaal met een besteding van ruim €1,8 miljard, vorig jaar was dit nog €1,5 miljard. De productcategorie is dus gegroeid met 20%.

Over Multiscope
Multiscope is een specialist in online marktonderzoek. We ondersteunen bedrijven en organisaties bij het nemen van de juiste beslissingen door middel van online panels, marktrapporten en innovatieve onderzoeksoplossingen.

Bron: Multiscope

Publicatiedatum: