Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Nieuwe merken als Nijwie, Benoa, Moodscollection, Jolipa en dBodhi:

Recordomzet en -aantal transacties en via Droppery

Eind vorig jaar werd er bij Droppery besloten dat de pijlen volledig gericht werden op de home and living sector. Ook de afgelopen weken zijn er weer nieuwe interieurgroothandels aangesloten op het platform. Namen als Nijwie, Moodscollection, 706 Seating Group, dBodhi, Benoa, Matias Moellenbach en Jolipa zijn terug te vinden op het platform. Redenen genoeg om met CEO en oprichter Marco Mulder in gesprek te gaan.

"In maart hebben we records geboekt", zegt Marco enthousiast. "Een recordaantal transacties en omzet via het platform. Er zijn veel nieuwe retailers en mooie merken die met ons willen samenwerken. Voorheen was november (rond Black Friday) de beste maand, maar die zijn we flink ontstegen." Droppery gaat verder dan alleen het verwerken van productdata en orders. Het platform wordt voornamelijk gebruikt als verkooptool.

Beweegredenen groothandels
Iedere groothandel op het platform Droppery heeft zijn eigen beweegredenen legt Marco uit. Enerzijds willen ze een automatiseringsproces aanbieden voor de bestaande klanten. Anderzijds ondersteunt Droppery partijen met het vinden van nieuwe verkooplocaties. Zo wel in Nederland, als in het buitenland.


De Milano Collection van Nijwie.

"Wil je vooral nieuwe klanten? Dan kun je via het platform connectieverzoeken krijgen van geïnteresseerde retailers. Wil je voornamelijk bestaande klanten ondersteunen? Dan kan je Droppery aanbieden bij je huidige klanten als extra service. En als daar af en toe een mooie nieuwe aanvraag bijzit, is dat pareltje leuk meegenomen", licht Marco toe.

Van dit laatst genoemde scenario zijn Nijwie, Benoa maar ook Jolipa een goed voorbeeld. "Jolipa is nog geen twee weken live en heeft inmiddels al 18 nieuwe aanvragen gekregen via Droppery. Klanten die toegang krijgen tot het assortiment kunnen nu kiezen uit een selectie van 15.000 verschillende producten." Inmiddels heeft de interieurgroothandel de eerste orders uitgeleverd.


Sofa Celine en Kussen Rotan Naturel van J-Line.

Bepaald type retailer ondersteunen
Aan de andere kant ondersteunt Droppery een groot aantal retailers, die op zoek zijn naar nieuwe producten. De focus ligt voornamelijk op een bepaald type retailer. Marco omschrijft dit profiel: "Partijen die al langere tijd actief zijn en autoriteit hebben in de branche. Ze willen het productaanbod uitbreiden maar hebben meestal niet het aantal m2 ter beschikking." Droppery is een middel daarin om heel snel nieuwe producten live te kunnen zetten. Voorbeelden van retailers op Droppery zijn onder andere Skogen, Duverger Home en Deens.


Artisan Buffalo Stoel van dBodhi.

Extra overslagservice
Om nog meer orders te kunnen faciliteren en nieuwe klanten te kunnen verwelkomen biedt Droppery nog een extra service aan. "Groothandels doen vaak alleen franco leveringen en versturen uitsluitend naar de B2B-relaties. Voor deze partijen kunnen wij nu de transport op ons nemen." Daarvoor gebruikt Droppery een overslaglocatie in Amsterdam waar de bestellingen naar gestuurd kunnen worden. Vanuit hier zorgen zij ervoor dat de bestelling bij de klant terecht komt.

Marco komt regelmatig tegen dat leveranciers orders cancelen omdat de retailer (net) niet aan die minimale orderwaarde komt. Door deze service is dat geen probleem meer. "Tevens hoeft de groothandel alleen de B2B-relatie te onderhouden en hij komt niet in contact met de consument. Dat willen partijen vaak niet, omdat er veel complicaties bijkomen." Tenslotte is het belangrijk om te vernoemen dat er spraken is van overslag en geen fulfilment.


De Jasmin-collectie van Benoa.

Wordt vervolgd
Er wordt dus hard aan de weg getimmerd, maar ze zijn bij Droppery nog lang niet waar ze willen zijn. De komende tijd zullen er nog veel meer bekende uit de branche toegevoegd worden aan het platform. Daarover later meer...

Automatiseer je nieuwe daler kanaal als leverancier via deze link of start met het uitbreiden van je assortiment als online retailer via deze link.


Tulpenvazen van Moodscollection.

Meer informatie:
Droppery
Vossiusstraat 20 2
1071 AD Amsterdam
020 210 1895
info@droppery.io
www.droppery.io