Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Interview met Luke Edward Hall: "Mijn werk voelt niet als 'werk', het voelt als plezier"

Portretten geïnspireerd op het oude Griekenland en Rome, gedurfde kleuren, fabelachtige tekeningen... De Britse kunstenaar en ontwerper Luke Edward Hall, die beroemd is om de romantische collecties die hij heeft gecreëerd voor talloze merken zoals Rubelli, Profumi Luchino, Habitat, Diptyque, Gant, Lanvin, The Rug Company, is een rijzende ster in de designwereld.



Je hebt het ontzettend druk. Uw nieuwe boek 'A Kind of Magic: The Kaleidoscopic World of Luke Edward Hall' kwam vorige maand uit. U ontwierp een nieuwe stoffencollectie 'Return to Arcadia' voor Rubelli en uw tweede collecties voor Rowing Blazers en Svenskt Tenn zijn vorige week gelanceerd. Daarnaast heb je in februari 2022 met het Milanese strategische adviesbureau Wemanage je eigen kleding- en woonmerk Chateau Orlando opgericht en een gebreide collectie ontworpen. Wat is het geheim om zo productief en hardwerkend te zijn?

Ik werk heel graag, hoewel ik veel geluk heb in de zin dat mijn werk niet voelt als 'werk', maar als plezier. Ik moet zeggen dat ik met verschillende teams samenwerk om dingen te realiseren, ook al bedenk ik de ideeën, maak ik de tekeningen en de ontwerpen. Textieltechnici bij Rubelli bijvoorbeeld, of het team waarmee ik in Milaan samenwerk om Chateau Orlando tot leven te brengen. Het is altijd een teamprestatie, en ik voel me erg gelukkig om met veel briljante mensen te werken.

U ontwierp Hotel Les Deux Gares in Parijs en zei: "Ik hoop dat het hotel een glimlach op uw gezicht tovert als u door de deur loopt." Humor speelt een belangrijke rol in uw decoratiestijl. Kunt u dit hotelproject toelichten? Heeft u plannen voor een ander hotel of restaurant project in de nabije toekomst?

Toen ik begon met het proces van het ontwerpen van het hotel stelde ik me een verzamelaarshuis voor, een soort Boheemse Parijzenaar die besloten had zijn of haar deuren open te gooien voor gasten. Ik wilde dat het ontwerp zou aanvoelen als een soort Frans-Engelse mash-up. Ja, ik wilde dat het hotel zou weerspiegelen waar het is, en aangezien we in Parijs zijn, wilde ik ervoor zorgen dat we Frans antiek en motieven zouden opnemen - we hebben toile de Jouy-behang en Franse vintage stukken, maar het meubilair, de kleuren en de patronen werden gemengd met een Engels oog. Bij Engelse stijl denk ik aan een eclectische benadering. Ik heb ook gekeken naar het werk van twee van mijn favoriete ontwerpers, David Hicks en Madeleine Castaing. Cruciaal is dat ik een kleurrijke, leuke plek wilde creëren om te verblijven in Parijs. Er zijn genoeg dure, grote hotels en coole, moderne plekken in Parijs, maar ik moest iets excentrieks doen. Ik hou van oude dingen gemengd met nieuwe dingen, ik hou van kleur en patronen en lagen van objecten.

Mijn volgende project wordt een restaurant in Dubai.

Lees verder op salonemilano.it (EN)