Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Auping breidt omnichannel aanpak uit

Wensen en verwachtingen van consumenten zijn voortdurend in beweging. Naast de bewuste strategische keuze voor samenwerking met zelfstandige ondernemers, wil Auping mensen zo goed mogelijk van dienst zijn op de plekken en de momenten waarop ze dat verwachten. Omnichannel dus. Sinds de lancering van de webshops voor Nederland en Duitsland de afgelopen jaren, zet het bedrijf er nu ook een tweetalige webshop voor België bij, een van onze belangrijkste kernmarkten. Hier kunnen Belgische consumenten vanaf nu het volledige Auping assortiment ook online verkrijgen. Dat meldt het bedrijf in een persbericht.

Combinatie van online en fysiek
De webshops maken het mogelijk om internationaal te kunnen blijven groeien en ondernemen. Bij Auping betekent omnichannel een combinatie van online- en fysieke winkelbeleving, merkbekendheid, imago en maatwerk. Alle verschillende kanalen zijn goed op elkaar afgestemd. Online oriëntatie gaat hand in hand met een professioneel slaapadvies in de winkel en vice versa. Daarbij is elk op maat gemaakt matras, bed of boxspring, maar ook ieder kussen, dekbed of dekbedovertrek zowel in de winkels als op de webshops te bestellen. 

Online ‘droombedden-configurator’
In deze omnichannel aanpak is de state-of-the-art configurator een belangrijk onderdeel. Met deze tool kunnen mensen hun eigen bed of boxspring samenstellen en personaliseren door te kiezen uit onze verschillende modellen, materialen, kleuren en stoffen. Dat vinden ze bij Auping belangrijk omdat niemand hetzelfde is en iedereen andere vormen, wensen en individuele voorkeuren heeft.

Deze ‘Auping droombeddenmaker’ stelt de wensen van consumenten centraal. De samengestelde droomconfiguratie is vervolgens zowel thuis als onderweg of in de winkel te openen en te bewerken. In de winkel komt het samengestelde droombed echt tot leven. En de configuratie kan dan ter plekke, of online worden afgemaakt en aangekocht in de webshop.

"Door onze op maat gemaakte productie in Nederland zijn de miljarden mogelijke configuraties zichtbaar en aanpasbaar op het scherm. Uit doorlopend consumentenonderzoek weten we dat vrijwel iedereen de oriëntatie op een nieuw bed of matras online start. Op dit moment wordt zo'n 10% van de aankopen online en 90% in de fysieke winkels voltooid", aldus Auping.

Auping verkooppunten 
Naast in de eigen webshops is Auping verkrijgbaar via single brand dealers die uitsluitend het merk Auping verkopen, dat zijn de Auping Stores. En ook via multi brand dealers – de betere lokale meubelwinkels, dat zijn ondernemers die verschillende merken verkopen, waaronder Auping. Die verkooppunten noemen we Auping Studio’s. Zo hebben ze drie verkoopkanalen die voor hen allemaal even belangrijk zijn.

"Onze website zien we als een belangrijk onderdeel van de klantreis. Hier vertellen we ons verhaal en kan iedereen zich oriënteren. In de winkels stap je de Auping wereld binnen en kun je in een atelier-setting ervaren hoe je je eigen ideale Auping bed kunt samenstellen en persoonlijk advies krijgen van onze slaapexperts", besluit Auping.

Auping beschikt in Nederland over ruim 229 verkooppunten, waarvan er 37 Auping Stores zijn. Ook zijn er bijna 100 verkooppunten in België (waarvan 22 Auping Stores), 64 in Duitsland (waarvan 6 Auping Stores), 116 in Denemarken (waarvan 1 Auping Store), en werken ze samen met honderden retailers en verkopers wereldwijd.

Meer informatie:
Auping
www.auping.com

Publicatiedatum: