Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Omzet van meer dan $ 2 biljoen

China blijft wereldwijde e-commercemarkt leiden

China's e-commercemarkt, 's werelds grootste, zal naar verwachting een sterke groei van 10,4% behalen in 2022, aangezien consumenten steeds meer overstappen van offline naar online. Volgens een nieuw rapport van GlobalData zal de markt in 2022 naar verwachting met 10,4% groeien tot ¥ 14,5 biljoen ($ 2,3 biljoen).



Uit het onderzoek blijkt dat de verkoop van e-commerce in China tussen 2018 en 2021 met een samengesteld jaarlijks groeipercentage van 13,3% groeide om in 2021 ¥ 13,1 biljoen ($ 2,1 biljoen) te bereiken. Bovendien was China in 2021 goed voor meer dan 37% van het aandeel in de wereldwijde e-commercemarkt, in termen van betalingswaarde. Het land werd gevolgd door de VS met $ 1,5 biljoen, terwijl het VK op een verre derde plaats stond met $ 292,1 miljard in 2021. 

Bron: Charged

Publicatiedatum: