Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Het interieur is ontworpen als een stad met straten en winkels'

Mecanoo ontwerpt interieur voor Unilever

In hartje Rotterdam aan het Hofplein beslaat het nieuwe Unilever Benelux hoofdkantoor zes verdiepingen van een bestaand gebouw uit 1960 van architect CA Abspoel met een opvallende betonconstructie. De nieuwe Unilever-faciliteit biedt plaats aan circa 750 medewerkers. Architectenbureau Mecanoo heeft het interieur voor Unilever ontworpen.

Stadhuis
Bij binnenkomst op de zesde verdieping worden bezoekers verwelkomd in de Lipton Bar met een prachtig uitzicht over de stad. Vanuit de Lipton Bar zijn alle verdiepingen bereikbaar via een interne trap. In de verdiepingen zijn doorbraken gemaakt waardoor vides ontstaan ​​die de verschillende afdelingen en daarmee medewerkers met elkaar verbinden. Bij binnenkomst valt meteen de aula, het zogenaamde gemeentehuis, op. Dit auditorium, evenals de evenementenruimte en het restaurant zijn multifunctioneel en kunnen worden gebruikt voor evenementen, lezingen en een plek om te lunchen. Ze kunnen ook worden gebruikt voor informele vergaderingen of werken, waardoor deze functies allemaal deel uitmaken van de werkomgeving.

Unilever City
Het interieur is ontworpen als een stad met straten en winkels: Unilever City. Multifunctionele kasten die tussen de betonconstructie zijn geplaatst, vormen een straat in het midden van het gebouw. Deze dienen als Unilevers interne etalage. In de kasten kunnen producten worden uitgestald, maar ook om te bellen, te overleggen of om in stilte te werken. Werkplekken van de verschillende Unilever-afdelingen bevinden zich op straat, elk met hun eigen identiteit, merken en karaktereigenschappen. Zij vormen de winkels op straat. Brand hubs van de afdelingen Beauty & Personal Care, Home Care, Refreshment, Foods en Food Solutions benadrukken de sfeer van deze afdelingen, ieder met een eigen identiteit en een hotspot waar producten gepresenteerd en getest kunnen worden.

Activity based werken
De mix van werken, vergaderen, bellen, overleggen, presenteren en overige gebruiks- en verblijfsruimtes creëert een dynamische omgeving om activiteitsgericht te werken. Unilever-medewerkers kunnen een plek vinden die past bij hun activiteit van die tijd. Dit stimuleert samenwerkingen, kennisuitwisseling, ontmoetingen en doordat je meer door het gebouw beweegt, bevordert het ook de gezondheid.

Industrieel
De gebruikte materialen versterken het industriële karakter van het gebouw. Het zwarte staal, eikenhout, de gietvloer en tegels vormen een neutrale basis en geven de ruimte om Unilevers producten en marketing te laten zien.

Bron: Mecanoo

Publicatiedatum: