De afgelopen weken er is er bij Praxis Tilburg Reeshof flink gewerkt aan de winkel klaarmaken voor de toekomst. Dit is gedaan door de winkel in te richten volgens het Praxis Phygital concept. In winkels die zijn uitgerust met dit concept sluiten de fysieke winkel en online kanalen beter op elkaar aan en ervaren klanten zo de voordelen van beide kanalen. Hoewel klanten de afgelopen periode terecht konden in de winkel, zijn ze ook van harte welkom om vanaf woensdag 25 mei het einderesultaat van de verbouwing te komen bewonderen aan de Brakman 80 in Tilburg.
Samenwerking fysieke winkel en online kanalen
Inmiddels heeft Praxis meerdere Phygital winkels geopend, Praxis Tilburg Reeshof is nummer 7, en gebruiken we de resultaten en lessen van de eerdere winkels om het concept te blijven ontwikkelen. Dit gebeurt aan de hand van het verzorgingsgebied, de kracht van de lokale winkel en de ruimte in het concurrentieveld. Ook wordt er aan bepaalde assortimenten permanent meer ruimte gegeven en zijn er verschillende digitale tools beschikbaar in de winkel. Een voorbeeld hiervan zijn de diverse configuratoren waarmee klanten zelf een product op maat kunnen ontwerpen en bestellen. In Tilburg zijn onder andere configuratoren voor horren, deuren en badkamerkasten te vinden. Ook kunnen klanten via de QR-codes in de winkel snel het volledige assortiment bekijken of zien of een product op voorraad is. Met het toevoegen van onder andere deze digitale tools versterken de winkel en online elkaar en wordt een optimale klantbeleving gecreëerd.
Klaar voor de klant en de toekomst
Niet alleen de binnenkant van Praxis Tilburg Reeshof is onder handen genomen, ook de gevel is vernieuwd en voorzien van nieuwe logo’s. Winkelmanager Rody Olfers vond het een leuke ervaring om de winkel te zien veranderen: “Het is toch elke keer weer verrassend om te zien dat de winkel nog beter kan worden. Met deze vernieuwing is Praxis Tilburg Reeshof voorbereid op de toekomst. We hebben de focus gelegd op onze sterke groepen, hardware, verf en laminaat, en ook goed gekeken naar de lokale behoefte. Zo zijn er nu veel meer soorten en maten in bijvoorbeeld timmerhout, installatiemateriaal, vloeren, decoratie en verf. De lay-out van de winkel is aangepast met onder andere geoptimaliseerde schappenplannen en meer pleinen met bestseller producten. Een andere grote toevoeging zijn natuurlijk de verschillende configuratoren waarmee klanten zelf een product op maat kunnen samenstellen en gelijk bestellen.” Rody is blij dat de winkel af is en de focus weer helemaal gelegd kan worden op waar het team goed in is: klanten helpen met een eerlijk advies zodat ze de juiste keuze kunnen maken voor een klus.
Meer informatie:
Praxis
www.praxis.nl
Abonneren
Vacatures
- Zelfstandig Agent - Mirrors and More
- Verkoopmedewerker | Weyts Interieuradvies
- Teamleider Verkoop | Woonboulevard Poortvliet
- Marketing & Sales medewerker | Pot & Vaas
- Vacature Verkoper Buitendienst | Henzo
- Sales Manager Benelux & Export | Mobitec
- SEA Marketeer | Toppoint
- Accountmanager | Toppoint
- Commercieel medewerk(st)er Binnendienst | The Mosaic Factory
- Accountmanager met passie voor vloeren regio Midden/Oost Nederland | INTR.
Top 5 - gisteren
- Medewerker sanitairzaak drukt meer dan 100.000 euro van werkgever achterover
- ''Je bent snel geneigd mee te gaan met de trends, maar wij geloven in onze eigen DNA''
- Indringende strijd van kleine familiebedrijven
- Algemene tendens op spoga+gafa: "Minder publiek, maar wel gerichter"
- Beddenmerk laat verkoop over aan groothandel
Top 5 - afgelopen week
- In memoriam: Nob Ruijgrok
- Faillissement meubelwinkel aangevraagd: 'Tientallen klanten staan met lege handen'
- 19e Design District trekt 8492 bezoekers
- Failliete meubelhandelaar verbreekt stilzwijgen: "Het groeide me boven het hoofd"
- Woninginrichtingszaak moet op last van rechter na bijna 50 jaar de deuren sluiten
Top 5 - afgelopen maand
Weer
Vernieuwde Praxis klaar voor de toekomst
Publicatiedatum:
Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier
Ander nieuws uit deze sector:
- 2022-06-24 'Nieuwe Gamma is ter plekke gordijnen, behang of tegels zien, voelen en je laten adviseren'
- 2022-06-24 Economie groeit met 0,4 procent
- 2022-06-24 Woninghypotheekschuld naar niveau van 2004
- 2022-06-24 'De Interieur Club Netwerkborrel bij Cosentino City was een groot succes'
- 2022-06-24 Indringende strijd van kleine familiebedrijven
- 2022-06-24 'Consument wil duurzaam online winkelen, maar weet niet hoe'
- 2022-06-23 CEO Wilf Walsh vertrekt bij Carpetright
- 2022-06-23 Nederland op 12e plaats als voorkeursland om in te wonen en te werken
- 2022-06-23 Grootste investering ooit voor meubelfabrikant: 20.000 vierkante meter erbij op twee locaties
- 2022-06-23 'Consument laat vakantiegeld rollen, vooral duurdere meubels zijn in trek'
- 2022-06-23 Hout- en Meubileringscollege: Masterly Milaan was een groot succes!
- 2022-06-23 'Economische verwevenheid China geeft risico’s, maar ook voordelen'
- 2022-06-23 Maersk-topman Skou voorspelt: 'Vanaf augustus gaan de vrachttarieven sterker dalen'
- 2022-06-23 Gezellige drukte en veel innovatie op de huisshow van Recor Group in Antwerpen
- 2022-06-22 'Grondstoffencrisis brengt veelkoppig monster'
- 2022-06-22 Logic4 en EffectConnect bundelen hun krachten
- 2022-06-22 Koopwoningen in mei 18,8 procent duurder
- 2022-06-22 Consumptie huishoudens groeit met bijna 15%
- 2022-06-22 TMC Wonen deelt dé woontrends voor 2023
- 2022-06-22 MisterDesign opent tweede winkel met diepere design-ervaring