Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
DWI zet Market Day XL Project & Interieur al op agenda van 2023

"We hebben een leuke dag gehad met 2,5 keer meer bezoekers dan normaal"

Afgelopen maandag vond voor de contractmarkt het event Market Day XL Project & Interieur plaats in De Woonindustrie (DWI). Het B2B-inkoopcentrum in Nieuwegein stond volledig in het teken van 'maatwerk voor architecten, inrichters en adviseurs'. In samenwerking met de aanwezige exposanten c.q. interieurmerken werden de nieuwste ontwikkelingen en producten op gebied van interieur en ontwerp getoond.

Verschillende partijen toonden hun producten in het atrium. Zo waren er lampen van Good&Mojo & It’s about RoMi te zien, lagen er vloerkleden van Carpet Rebel, stond er een bank van Carina en kon je stoelen van Infiniti Design en Skovby bewonderen. Ook kon je de lampen van Sompex en statafels van Dôme Deco bekijken en stonden Geberit en Unlit er met een presentatie van respectievelijk hun douche-wc en het software programma Unlit Studio.
Verder sprak een aantal deskundigen, waaronder Arne Lubbers (Unlit), Natascha Griffioen (De Projectgroep) en Martijn Hessels (Busch-Jaeger/ABB).

Woordvoerder Jan Hogenkamp van DWI kijkt terug op een geslaagde dag. "Al met al hebben we een leuk event gedraaid dat 2,5 keer meer bezoekers trok dan een normale Marketday op de maandag." 

Als B2B-inkoopcentrum voor de meubelbranche vindt De Woonindustrie het belangrijk om voor reuring te zorgen. "We willen onze exposanten blijven bedienen door allerlei dingen te ondernemen. Stilzitten is geen optie, we willen vooruit", geeft Jan Hogenkamp aan.
"We wisten niet wat we van deze eerste MDXL Project & Interieur konden verwachten, maar we hebben een hele leuke dag gehad. Je kon niet over de koppen lopen, maar we zagen wel 2,5 keer meer bezoekers dan op een normale maandag met daarbij partijen die wij nog niet kenden. Dus dat is positief", zegt hij.

Voorjaar laden
Dat MDXL Project & Interieur voor herhaling vatbaar is, is voor de organisatie reden om het evenement nu al op de kalender van 2023 ("hoogstwaarschijnlijk in april") te zetten. "Goed om op deze manier het voorjaar te laden. Op 27 juni hebben we ook nog de Interieurprofessionaldag voor met name architecten en stylisten. Samen met BNS Crisp en NIA Academie stellen we een professioneel programma samen voor de interieurprofessional. Op die manier proberen we voor onze exposanten van meerwaarde te zijn. We trekken samen op met onze partners."

Moet er voor de editie van 2023 nog wat aangepast worden?
Jan: "Wat je nu merkt is dat we een vrij korte aanlooptijd hebben gehad. Dus de organisatie kunnen we straks meer naar voren halen. Daarnaast denk ik dat nog meer partijen in ons centrum een actieve rol willen spelen. Op die manier zal het event alleen maar verder groeien, zeker als je het bij herhaling gaat organiseren."

Verantwoordelijkheid
Jürgen Swinnen van Technogel (onderdeel van Intres XP BV) is een van de vele ondernemers die positief terugkijkt op deze Market Day XL. "Het evenement verliep zeer vlot, zoals we dat gewend zijn van DWI. Er was duidelijk beweging, al valt dat niet altijd meteen op in dit mooie en grote gebouw. Zeker in de meubel- en verlichtingafdelingen waren er verschillende drukke gesprekken.
Ik heb ook nog een presentatie van Unilit bijgewoond en die was zeker inspirerend te noemen. Mooie stappen die worden gemaakt door dit bedrijf, stappen die ook gevolgd worden door de gehele sector en die je dwingen te kijken naar de toekomst. Een toekomst met vele veranderingen waar we vandaag mogelijk nog de impact van niet kennen", aldus Jürgen.

Hij kijkt nu al uit naar de komende editie. "Zulke events brengen beweging, geven inhoud aan een sector en dat straalt af op de deelnemers, zowel de bezoeker als de standhouders.
Of er nog iets beter kan?", herhaalt hij de hem gestelde vraag? "Ik zou het niet weten. Nog meer mensen op de been brengen is een gedeelde verantwoordelijkheid, dus mogelijk kunnen we dat als een challenge zien", daagt hij de mede-exposanten uit.

Herkenbaarheid
Ook Petra Tel van tafelfabrikant Sumisura kijkt terug op een geslaagde dag. "Ik heb het de hele dag wel 'drukachtig' gehad, tot zo ongeveer half 3. Het event is wat mij betreft zeker voor herhaling vatbaar. Ik merkte dat voor een aantal projectjongens dit wel nieuw was.
Het zou overigens fijn zijn als zij herkenbaar waren, nu liepen er ook particulieren tussen, dat was onrustig vond ik. Want dan is het niet duidelijk wie wie is en waar je dus beter prioriteit aan kan geven op het moment dat ze op de stand zijn", geeft Petra aan.

Drankjes en tapas
Edzard Schram van Boxspring Design Roosendaal kende ook een goede dag. "Zoals vaker op de maandagen had ik weer mijn klantjes en omzet. De organisatie heeft goed haar best gedaan. Ook de barista en zoetigheden in de ochtend en drankjes en tapas in de middag sloegen aan.
Het is zeker voor herhaling vatbaar, maar liever niet meer in de meivakantie. Een andere datum had wellicht nog meer belangstellenden getrokken", denkt Edzard.

Rens Haans van HAANS Lifestyle: "Alle events in De Woonindustrie zijn in de basis goed en met de juiste intentie georganiseerd", vult hij nog aan.

Meer informatie:
De Woonindustrie
Symfonielaan 1
3438 EW Nieuwegein
+31 303 03 27 00
info@dewoonindustrie.nl 
www.dewoonindustrie.nl