Het einde van het jaar is in zicht. Het is een bewogen jaar geweest voor veel ondernemers. We blikken met een aantal ondernemers uit de interieur- en woonbranche terug hoe zij het afgelopen jaar hebben ervaren en hoe ze vooruitkijken naar 2022.
Deze keer aan het woord: Derk van der Have, van het transportplatform Brenger.
Wisse Koedam en Derk van der Have, oprichters van het transportplatform Brenger.
Hoe blikken jullie terug op 2021?
"We hebben een heel mooi jaar gehad! Het aantal transporten is verdubbeld en we zijn als bedrijf ook enorm gegroeid. Het team is uitgebreid waardoor we ook naar een nieuw kantoor zijn verhuisd."
"Een speciaal moment was de lanceringen van onze succesvolle pilots in het buitenland. Dit is immers de eerste stap richting onze droom om elk busje over de hele wereld zo veel mogelijk te vullen. En de domper is en blijft natuurlijk corona. Gelukkig hebben we dit relatief goed kunnen aanpakken en altijd gekeken naar wat er wél nog mogelijk was."
Voor welke uitdagingen kwamen jullie te staan?
"Als je zo hard groeit, loop je natuurlijk ook tegen verschillende groeipijnen aan. Zeker als dit gebeurt tijdens een periode waar men steeds meer moet thuiswerken. Daarnaast is het erg belangrijk dat je je platform blijft afstemmen op de veranderende behoeftes van de markt. We hebben daarom veel tijd in ons product gestoken. Hierdoor kunnen we nu nog beter transporten matchen aan de koeriers en uiteindelijk elk busje op de weg zo goed mogelijk vullen."
"Ook de technologie die hierachter zit blijven we verbeteren. We zijn begonnen als een prikbord waar koeriers losse transporten konden claimen en nu uitgegroeid naar een transportoplossing die op basis van de capaciteit van de koeriers de optimale routes voor hen klaarzet."
Wat waren absolute hoogtepunten?
"Zoals ik al zei hebben we een erg mooi jaar gehad. Naast succesvolle internationale pilots was onze groei in de zakelijke markt ook een hoogtepunt. In het afgelopen jaar hebben we zowel grote als kleine retailers kunnen helpen met onze zakelijke transportoplossingen en hebben we succesvolle integraties ontwikkeld voor onder andere Reliving, Naduvi, TV Meubels en Shops United."
"Ook was het een hele gave ervaring om dit jaar met Brenger op de Webwinkel Vakdagen te staan, waar we voor het eerst met onze Brenger Business oplossing in een ‘echte’ omgeving stonden. We kregen onwijs veel positieve reacties van mensen over onze unieke service en het is dan erg fijn om te zien dat je mensen echt blij kan maken met ons product."
"Verder hebben we dit jaar ook ons 5-jarig bestaan mogen vieren. Dit was echt een realisatie momentje om terug te kunnen kijken hoe ver we al gekomen zijn. Gelukkig hebben we dit kunnen doen met een feest in de zomer waarbij veel huidige en oud-collega’s aanwezig konden zijn."
Welke voornemens / doelen hebben jullie voor het komende jaar?
"We beginnen het jaar meteen met een presentatie van een dieper onderzoek naar wat Brenger’s impact is op het milieu. We hebben nu een beter beeld van de invloed die onze service heeft op het milieu, en hebben hier nu ook concrete data bij. Dit is een mooi startschot om druk bezig te blijven met innoveren en verduurzamen. Wat beiden centraal staat bij Brenger."
"Daarnaast willen we komend jaar in twee verschillende landen in Europa officieel gaan lanceren, wat een heel erg spannend vooruitzicht is. En zijn we constant bezig met zo goed mogelijk onze transporten te matchen aan de bestaande planning van de koeriers. Zo blijft Brenger een win-win-win voor ons, de consument en de koeriers."
Wat wensen jullie onze lezers toe?
"We wensen iedereen die getroffen is door deze pandemie natuurlijk het beste toe, en hopen dat de supply chain snel weer op orde komt voor alle ondernemers. Zo kunnen hopelijk snel steeds meer bedrijven hun klanten ook in het echt weer verblijden."
"En ondertussen hopen we dat ondernemers deze kans aangrijpen, omdat de markt aan het veranderen is. Niet alleen nieuw maar ook tweedehands meubels worden online steeds meer verkocht. Transport was daar vroeger een groot probleem in, maar ook daar beginnen steeds meer oplossingen zich te presenteren. Bij Brenger denken we dat de toekomst en groen uitziet, en het hergebruiken van spullen is daar een belangrijk onderdeel van. Ons doel is dan ook om voor zoveel mogelijk mensen die toekomst een realiteit te maken."
Meer informatie:
Brenger
Vossiusstraat 3
1071AB Amsterdam
zakelijk@brenger.nl
www.brenger.nl
Abonneren
Vacatures
- Account Assistant | HAY
- (Assistent) redacteur | Wonen360
- Aankoper/Sourcingmanager | Dôme Deco
- Accountmanager raamdecoratie regio Zuid Nederland | INTR.
- Verkoopadviseur/assistent-filiaalmanager | LaminaatXpress
- Magazijnmedewerker | Versmissen
- Marketing medewerker online & offline medior/senior | Versmissen
Top 5 - gisteren
- Hittegolf of niet: de kachels vliegen als warme broodjes over de toonbank
- Duitse warenhuisketen met Nederlandse mede-eigenaar betreedt de Benelux
- ''We groeien iedere maand en verschepen ook al wereldwijd''
- Meubelzaken en doe-het-zelfwinkels zetten minder om dan vorig jaar
- "Mensen hebben tegenwoordig minder de behoefte hun succes te etaleren"
Top 5 - afgelopen week
Top 5 - afgelopen maand
- Rechtbank verklaart twee online woonwinkels van Nederlandse ondernemer failliet
- Luxaflex ontslaat 53 werknemers
- "Ik verwacht dat de 2e helft van dit jaar een compleet andere wedstrijd wordt"
- "De oorlog in Oekraïne heeft mega-impact op onze interieurbranche"
- Rechtbank verleent 'exclusieve interieurbouwer' voorlopige surseance van betaling
Weer
Derk van der Have, die het aantal transporten ziet verdubbelen:
"Brenger wordt komend jaar in twee Europese landen gelanceerd"
Publicatiedatum:
Auteur:
Sietse Hielkema
©
Wonen360.nl
Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier
Ander nieuws uit deze sector:
- 2022-08-17 UPDATE Gratis naar Maison&Objet in september
- 2022-08-17 Versmissen aanwezig op Maison & Objet: 'Beursstand geinspireerd op Waterfall House'
- 2022-08-17 Groep investeerders waarborgt continuïteit familiebedrijf Riverdale
- 2022-08-17 INretail start campagne om ondernemers te stimuleren energiezuinige oplossingen te zoeken
- 2022-08-17 Spanning op de arbeidsmarkt loopt verder op
- 2022-08-17 Ondernemers zien werkdruk toenemen door personeelstekort
- 2022-08-17 Interieurontwerpster Laura Hindriks deelt 'meest enge en persoonlijke ooit met buitenwereld'
- 2022-08-17 In memoriam: Maartje Wolfs (35)
- 2022-08-17 Boonstra neemt zitting in INretail ledenraad
- 2022-08-17 M.O.W. 2022 telt nieuw exposantenrecord
- 2022-08-17 Omzetdaling Home24 in het tweede kwartaal
- 2022-08-17 Consumptie huishoudens groeit ruim 5%, minder aan woninginrichtingsartikelen uitgegeven
- 2022-08-17 "Verenigde Staten zitten niet in een recessie"
- 2022-08-17 Peter Revesz nieuwe CEO bij Franke
- 2022-08-17 Duitse export groeide sterk in eerste halfjaar
- 2022-08-16 'IKEA-bezoekers in Shanghai verzetten zich tegen plotse coronalockdown in winkel'
- 2022-08-16 ''We groeien iedere maand en verschepen ook al wereldwijd''
- 2022-08-16 Waar bezuinigen Nederlanders het liefst op?
- 2022-08-16 Hittegolf of niet: de kachels vliegen als warme broodjes over de toonbank
- 2022-08-16 Chinese meubelmakers zien stijgende winsten