'Zonder retouren geen e-commerce'

Een klant heeft, als hij online iets koopt, in principe het recht om een artikel terug te sturen. Retouren raken alle vlakken van je bedrijfsvoering, denk aan inkoop, logistiek en klanttevredenheid. Bovendien zijn ze een bron van feedback van consumenten.


Algemeen directeur Marlene ten Ham van Thuiswinkel.org.

De uitdaging is om retouren zo veel mogelijk te verminderen, deze efficiënt te verwerken en de waarde van de producten zoveel mogelijk te behouden. Beter voor je bedrijf, beter voor het milieu. Alle reden voor webwinkels om hier goed naar te kijken.

Algemeen directeur Marlene ten Ham van Thuiswinkel.org sprak erover met RTL Nieuws. "We zijn er allemaal bij gebaat om retourkosten binnen de perken te houden." Per retour is een webwinkel tussen de 12,50 en 19,50 euro kwijt. Retourzendingen helemaal uitbannen is volgens Ten Ham niet mogelijk. 

Lees hier het complete artikel.


Publicatiedatum:



Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven