Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Jody Klaassen over samenwerking met transportpartner Brenger

"Ik ben trots dat we tweedehands meubelen binnen nog geen drie dagen kunnen leveren"

Een online marktplaats waar mensen hun tweedehands interieurartikelen en vintage pareltjes aan kunnen bieden, dat is exact waar het platform Reliving voor staat. Waar inspiratie, een kwalitatief aanbod égebruiksgemak voorop staat. Voor dit laatst genoemde aspect heeft het Amsterdamse bedrijf een passende oplossing gevonden.

"Sinds september werken we nauw samen met het transportplatform Brenger", vertelt medeoprichter Jody Klaassen. "We waren op zoek naar een lange termijnsoplossing, dat bij onze kernwaardes past. Vandaar zijn we met hen in gesprek zijn gegaan en hebben we besloten de handen ineen te slaan."


Oprichters Ananda van Doorn en Jody Klaassen.

Duurzaamheid prioriteit
Verschillende facetten zorgen ervoor dat er een match is tussen Reliving en Brenger. Naast het feit dat beide bedrijven rond als startup begonnen, een jong team hebben en in Amsterdam gevestigd zitten, is duurzaamheid een gedeelde kernwaarde. "Wij zijn net als Brenger bezig met een intern duurzaamheidsonderzoek. Zo zijn we aan het analyseren wat de impact op de wereld is, door mensen te stimuleren om tweedehands meubelen te kopen. Omdat we hier allebei mee bezig zijn, kunnen we dingen met elkaar delen en van elkaar leren", zegt Jody.

Verder geeft ze aan dat het goed is om dezelfde toekomstvisie te delen. "We geloven allebei dat de tweedehandsmeubelmarkt een dominante markt gaat worden in de komende jaren. De grote uitdaging is daarvoor logistiek. Door dat Brenger toegang geeft tot de onbenutte ruimte van koeriersbussen, maken zij het mogelijk om voordelige en makkelijk C2C bezorging van grote spullen aan te bieden."



Geïntegreerde transportoplossing
Ook het werk dat Brenger met haar transport wegneemt bij Reliving is voor Jody een groot pluspunt. "De implementatie van Brengers diensten op ons platform maakt ons uniek. Als je iets online bestelt word je automatisch aan de verkoper gekoppeld op het platform van Reliving en kun je met één druk op de knop een datum prikken om het item thuis te laten bezorgen."

Niet alleen de dienst die zij aanbiedt scheelt Jody en haar team een hoop werk, ook de geautomatiseerde systemen die achter de oplossing zitten maken het verschil. "
Ons development team heeft directe lijnen met dat van Brenger, zo kunnen we samen iets moois neerzetten voor onze gebruikers."

Doordat Brenger de data beheert van koeriers, kan zij direct een prijs tonen op het platform van Reliving. Hierdoor kan Brenger garanderen dat de aankoop bezorgd wordt. Dit is volgens het transportplatform uniek.  



Binnen 60 uur geleverd
Bij online bestellingen horen tegenwoordig snelle levertijden. Met behulp van Brenger kan Reliving de garantie geven, dat het bestelde product binnen 60 uur bij de koper geleverd wordt. "Koper en verkopen willen we zo makkelijk mogelijk maken. We willen dezelfde ervaring bieden als wanneer je iets nieuws koopt. Ik ben enorm trots dat we tweedehands meubelen, verkocht en gekocht door een consument, binnen nog geen drie dagen kunnen leveren. Daarbij komt dat je een tijdvak van vier uur aan kunt geven."

Professionaliteit
Je ontkomt er niet aan dat er wel eens iets fout gaat tijdens de transport. Jody licht toe dat het er voornamelijk om draait hoe hier mee om wordt gegaan. "Het kan zo zijn dat er, om welke reden dan ook, schade of vertraging ontstaat. Voor deze gevallen hebben we iemand bij Brenger die ons direct helpt en dat probleem ook daadwerkelijk zelf oppakt. Zij nemen dan contact op met de verkoper en koper, zodat het probleem opgelost wordt."

Reliving wordt in zo'n geval op de hoogte gebracht, maar hoeft er verder niet naar om te kijken. "Dit kunnen we aan Brenger overlaten", legt Jody uit, "omdat we erop kunnen vertrouwen dat zij het probleem op een passende manier oplossen."

Om de waarde van de door Brenger aangeboden service hoog te houden, moeten koeriers zich bewijzen. Bij iedere levering wordt de koerier beoordeeld op de kwaliteit van de service en niet op het aantal leveringen, wat van essentieel belang is voor het transport van grote artikelen. Enkel de best beoordeelde koeriers bezorgen voor zakelijke klanten als Reliving. Zo scoort Brenger op Trustpilot 4,5 sterren en op Google 4,7 van de 5 sterren.



Volledige dekkingsgraad
Met het oog op de toekomst blijft Brenger de geschikte transporteur voor Reliving. "In december beginnen we met de start in België, zodat ook onze zuiderburen producten op het platform kunnen kopen. Ook daar heeft Brenger een volledige dekkingsgraad."

Jody vervolgt: "Ook zijn ze nu de markt in Duitsland aan het verkennen. Tegen de tijd dat wij daar ook voet aan de grond willen krijgen verwacht Brenger er een volledige dekkingsgraad te hebben. Voor ons is het een groot voordeel dat zij ondertussen al kennis opdoen over die markt."



Januari 2022 viert Reliving, opgericht door
Jody Klaassen, Vincent van Leeuwen en Ananda van Doorn, haar driejarige jubileum. Hun uiteindelijke doel: een wereld waarin fast furniture verdwijnt en interieurartikelen telkens opnieuw, een nieuw leven krijgen.

Meer informatie:
Reliving
Witte de Withstraat 32-HS
1057XZ Amsterdam
+31 640 48 88 17
team@reliving.nl
www.reliving.nl

Brenger
Vossiusstraat 3
1071AB Amsterdam
zakelijk@brenger.nl
www.brenger.nl