Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Ronald Huiskes, eigenaar H&R Badmeubelen:

"Marktonderzoek heeft geleid tot nieuw logo, bijpassende huisstijl en vernieuwde website"

Oktober staat bekend als woonmaand, een maand waarin we extra aandacht richten op onze woning. Er wordt flink verbouwd en interieurs worden weer fijn en warm aangekleed voor de herfst en de winter. H&R Badmeubelen heeft in deze woonmaand niet stilgezeten en is achter de schermen druk bezig geweest met een ‘verbouwing’: de vernieuwde website is live gegaan.

"Vorig jaar is het proces gestart, toen we een marketeer in dienst hebben genomen die een marktonderzoek heeft gedaan. Uit deze analyse kwam een aantal zaken naar boven en is gebleken dat het oude logo niet meer paste bij onze identiteit en marktpositie. Dit hebben we handen en voeten gegeven en dit heeft geresulteerd in een rebranding van het merk H&R Badmeubelen, met een nieuw logo, een bijpassende huisstijl en een vernieuwde website", vertelt eigenaar Ronald Huiskes.

De nieuwe website, waar het assortiment badmeubelen, massief houten meubelen, luxe spiegels en designradiatoren te vinden is, kan volgens Ronald weer heel wat jaartjes mee. "Hij is zo ingericht dat we in de toekomst nog verder kunnen uitbreiden. Doordat hij compatible is met andere systemen kunnen we straks eventueel ook voorraadkoppelingen en webmodules toevoegen. Zo zijn we weer geheel toekomstbestendig."


Ronald Huiskes, eigenaar H&R Badmeubelen.

Functie website verandert
Bij H&R Badmeubelen merken ze dat de functie van een website door de jaren heen veranderd is. "Klanten willen zelfstandig steeds meer informatie kunnen vinden en dan ook nog eens op een zo makkelijk mogelijke manier. De website was er vroeger om als bedrijf gevonden te worden. Nu begint het een integraal onderdeel van je bedrijfsvoering te worden." Vandaar dat er ook handige tools zoals aansluittekeningen, een lookbook, een dealerlocator, leuke blogs en actuele folders te vinden zijn op de website.

Personaliseren
Aan de 'voorkant' heeft H&R Badmeubelen een consumentenwebsite en daarnaast kunnen dealers inloggen om in hun persoonlijke omgeving te komen. Hier blijft het niet bij. De groothandel gaat nog een stapje verder. "Detaillisten kunnen hun eigen huisstijl en logo koppelen aan onze website. Wanneer zij inloggen in hun persoonlijke portal, is onze website gecustomized naar de website van de klant. Hierdoor is het niet meer zichtbaar dat wij achter de schermen de leverancier zijn. Verschillende klanten gaven aan dit fijn te vinden. Daar hebben we gehoor aan gegeven", legt Ronald uit.



Beeldmateriaal
Wanneer mensen op de website van H&R Badmeubelen belanden zal het bijzondere beeldmateriaal zeer waarschijnlijk als eerste opvallen. Ook hier is over nagedacht. "Ongeveer zeven jaar geleden zijn we begonnen met het maken van kwalitatief goede sfeerbeelden. Al was de software toen nog niet zoals het vandaag de dag is... Gaandeweg ben ik gaan inzien dat deze sfeerbeelden leiden tot meer verkoop. Hiervoor deden we onszelf te kort, doordat we geen mooie afbeeldingen hadden van de prachtige producten die we maken."

Het keerpunt
Zeven jaar geleden, in 2014 namen Ronald Huiskes en zijn compagnon Henri Romeijn Van Oort International over. Beiden waren al lange tijd werkzaam voor het bedrijf en hadden hierdoor de nodige kennis in huis. Vanaf de overname is de onderneming een andere richting ingeslagen. "Toentertijd verkochten we links en rechts nog wat douchecabines en baden. Henri en ik hebben direct na de overname besloten om daarmee te stoppen en onszelf volledig te focussen op de productgroep waar we altijd al het sterkst in waren: badmeubelen.

Vanaf dat moment werd de volledige focus gericht op 'het fenomeen' badmeubelen. Dit was het begin van een gigantische ontwikkeling, waarbij H&R Badmeubelen van low-budgetleverancier naar het middel tot hoog segment is gegroeid. "Deze keuze blijkt achteraf de meest verstandige keuze geweest te zijn. We merken dat we met het hele team van 12 man er een dagtaak aan hebben om alles op rolletjes te laten lopen en om mee te gaan met de nieuwste trends om ons assortiment te blijven ontwikkelen."



Uitbreiding voorraadopslag
Aan voorraad geen gebrek bij H&R Badmeubelen, dit wordt volgens Ronald ook steeds meer van hen gevraagd. "We hebben enorm veel voorraad staan. We kunnen zo misschien wel 5.000 verschillende combinaties uit voorraad leveren. Zo hebben we ongeveer 2.000 pallets in een extern warehouse staan met onderkasten, wastafels en spiegels."

Uiteraard gaat dit alles niet over één nacht ijs. "Hier hebben we acht jaar aan gebouwd", vertelt Ronald. "In het begin stapje voor stapje, maar de afgelopen twee jaar is het extreem snel gegaan. Levertijden worden lastiger te waarborgen. Daardoor zijn we meer voorraad neer gaan zetten, zodat we de klanten toch op tijd kunnen uitleveren. Dat lukt ook in deze tijd voor 98 procent."



Meer informatie:
H&R Badmeubelen & Sanitair
Graafsebaan 44
5384 RT Heesch
(0412) 45 47 00
info@hrbadmeubelen.nl
www.hrbadmeubelen.nl