Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Directeur Rob van den Maagdenberg van Duravit Nederland:

"Ik verwacht voor dit jaar geen terugslag"

"Ik ga elke dag met veel plezier naar mijn werk. De eerste drie jaren waren geweldig, zijn voorbijgevlogen. Enerverend ook, met veel kansen en mogelijkheden. Sinds ik er werk is ons team van zes personen uitgebreid naar elf. We werken allemaal keihard. Hebben veel lol samen. Ik ben er trots op dat ik hier mag werken. En dat voor een badkamermerk dat zó mooi is in de breedte! Duravit is de meest complete badkamerfabrikant; alles kunnen we leveren, van kraan tot douchebak en van badkamermeubel tot toilet."

Aan het woord is Rob van den Maagdenberg (56). Op vrijdag 19 maart is hij exact drie jaar uitvoerend directeur van Duravit Nederland. Tijd om met hem op die periode terug te blikken. Ook kijken we alvast vooruit op de dingen die komen en gaan.


Managing director Rob van den Maagdenberg poseert bij een van de badkamermeubelen van Duravit in de B2B-showroom in Den Bosch.

De Brabander heeft zijn sporen verdiend in de sanitairbranche. De managing director is een ervaren manager. Van 2006 tot 2014 was hij als directeur verantwoordelijk voor kranenmerk Grohe in Nederland en West-Europa. Daarna maakte hij tijdelijk een uitstapje naar Polyplastic. Om in 2018 terug te keren in sanitairland, waar hij vanuit Den Bosch het Duitse badkamermerk in Nederland met succes leidt.

Eendagsvlieg
Volgens Rob heeft hij goud in handen. "Want wie wil er als ondernemer geen zaken doen met een sanitairbedrijf dat werkelijk alles in huis heeft. Voor elke portemonnee, in elke stijl. Dat maakt ons uniek. Daarom groeien we ongelooflijk hard, steeds meer consumenten begrijpen dat", vertelt een erg enthousiaste Rob in zijn kantoor, waar hij leiding geeft aan de verkoop- en marketingorganisaties.

"Onze producten worden over de hele wereld geproduceerd, maar het hoofdkantoor staat in Duitsland. Al meer dan 200 jaar timmert Duravit aan de weg. Wereldwijd werken er 6000 mensen en hebben we 12 fabrieken. We zijn dus geen eendagsvlieg. Totdat covid-19 zijn intrede deed, ging ik een keer of tien per jaar met klanten naar het Zwarte Woud, waar de hoofdvestiging is te vinden. Als je daar eenmaal bent geweest, dan ben je verkocht. Wil je alleen nog Duravitproducten in je badkamer..."



U sprak eerder over drie enerverende jaren. Wat bedoelt u daar precies mee?
"We proberen van Duravit een toonaangevend merk te maken. In de afgelopen jaren hebben we verschillende grote klantengroepen aan ons bestand kunnen toevoegen. Daarnaast zijn we ons meer gaan richten op projecten. Er is in de afgelopen jaren niet één dag geweest dat ik dacht: 'Wat ga ik vandaag eens doen?'. We worden als merk steeds bekender. Krijgen ook leuke feedback van klanten."

Hoe ziet u de toekomst van Duravit op de korte termijn?
"Vandaag, maandag 22 maart worden onze nieuwe producten voor 2021 gelanceerd. Normaal doen we dat op de ISH in Frankfurt, maar die is om welbekende redenen komen te vervallen. De verwachtingen zijn hoog. De groeipotentie van het merk Duravit in Nederland is heel groot. Dat komt doordat we een totaalconcept in huis hebben. De toegevoegde waarde hiervan is zo hoog. Mensen vinden het fijn dat ze op een adres alles kunnen kopen. De komende jaren worden, als het goed is, veel nieuwe huizen gebouwd. Voor ons bedrijf biedt dat kansen. De badkamerproducten zijn helemaal up tot date, het team is er klaar voor. Aan enthousiasme dus geen gebrek."



Hoe kijkt u terug op het afgelopen coronajaar 2020?
"Ik durf het bijna niet hardop te zeggen, maar we hebben een extreem goed jaar gedraaid. Dat de bouw niet getroffen is door covid-19, dat hebben we gemerkt. 2020 was een topjaar, ook 2021 is ontzettend goed begonnen. Eerlijk gezegd verwacht ik voor dit jaar geen terugslag. De consument is thuis meer gaan waarderen. Ze zijn verliefd geworden op hun woning. Daarbij geholpen door corona, waardoor mensen veel meer thuis zitten en daar ook moeten werken. Daardoor wordt veel meer geld gespendeerd aan wonen. Vooral op online gebied hebben we enorm geplust. Nee, al met al was het voor Duravit een prima jaar."



Als u aan Duravit denkt, wat is dan het eerste dat in u opkomt?
"Mooie designbadkamers, dat is het eerste dat spontaan bij me naar boven komt. Heel breed assortiment, dat is het tweede. En dat we alles zelf maken, van a tot z, het derde.
Meer dan 80.000 artikelen hebben we in ons assortiment. Zelfs de displays maken we zelf. We zijn geen trendsetter, maar maken wel tijdloze producten. Philippe Starck is al jaren onze hoofdontwerper, maar hij doet het samen met anderen. Nou ja, kom zelf maar kijken, lopen we even door de showroom."

Klik hier voor het meest actuele magazine van Duravit.

Meer informatie:
Duravit
Ruwekampweg 2
5222 AT 's-Hertogenbosch
 +31 (0)73 613 19 70
www.duravit.nl  
info@duravit.nl