Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Bedrijf begeeft zich op de wellnessmarkt

Toto introduceert cleanovation als belangrijke strategie voor het nieuwe normaal

De sanitairfabrikant TOTO, heeft bekend gemaakt tijdens CES 2021 haar toekomstvisie te presenteren, die wordt ondersteund door geavanceerde technologieën, en waarmee zij een nieuwe standaard op het gebied van hygiëne wil stellen, afgestemd op het ‘nieuwe normaal’.

TOTO zal hiervoor technologische innovaties demonstreren die het leven van consumenten aangenamer en hygiënischer maken.  Een comfortabele, schone levensstijl is vandaag de dag essentieel, nu consumenten zich aanpassen aan ‘het nieuwe normaal’ als gevolg van de Covid-19-pandemie. TOTO presenteert ook haar nieuwe WELLNESS TOILET, waarmee ze haar eerste stappen op de wellnessmarkt hoopt te zetten.

“In 2020 zijn de levens van mensen totaal veranderd door de keiharde realiteit van de pandemie,” zegt Shinya Ramura, CEO van TOTA USA. “Als marktleider op het gebied van innovatieve en technologische oplossingen voor zowel particuliere als openbare sanitaire ruimten zullen we tijdens CES 2021 onze toekomstvisie geven op een hygiënische en comfortabele levensstijl in het Covid-19-tijdperk met innovatieve producten en baanbrekende technologieën die consumenten zullen helpen om zich aan ta passen aan het nieuwe normaal.”

CLEANOVATION: Baanbrekende technologieën voor de nieuwe normale levensstijl

Met CLEANOVATION, een samenstelling van de woorden ‘clean’ en ‘innovation’ geeft  TOTO blijk van haar streven om het welzijn van geest en lichaam te bevorderen door middel van technologische innovatie.

WASHLET-Douche-WC
De wereldwijde Covid-19-pandemie heeft de noodzaak voor persoonlijke hygiëne versterkt en in heel de VS zijn mensen overgestapt van het gebruik van toiletpapier op de Washlet, ofwel douche-WC. Amerikanen ervoeren hierdoor een nieuw gevoel van hygiëne, waardoor zij zich beter voelden.

De Washlet maakt gebruik van puur, schoon water en een waaier aan technologische innovaties, waardoor de gebruiker een schoner en frisser gevoel dan ooit zal ervaren. Wanneer de reinigingscyclus wordt geactiveerd, schuift een gestroomlijnd sproeielement van onder de bril naar buiten dat voorzien is van de AIR-IN WONDER WAVE-technologie en een straal warm, belucht water geeft voor een optimale reiniging. Omdat het water wordt onttrokken aan de watervoorziening van de woning, is het water altijd schoon en zuiver. Zodra de reinigingscyclus is voltooid, kunnen gebruikers de droogcyclus inschakelen, waarbij gebruik gemaakt wordt van warme lucht om de kwetsbare intieme zone op milde wijze te drogen en waarmee het milieu wordt ontzien omdat het gebruik van toiletpapier overbodig is.

WASHLET+, de nieuwste innovatie van TOTO, die het TOTO-toilet en de WASHLET-unit naadloos combineert, met CLEAN SYNERGY, vier geavanceerde reinigingstechnologieën die er samen voor zorgen dat de toiletpot altijd schoon en fris is.

Sinds de introductie in 1980 verkocht TOTO wereldwijd al meer dan 50 mln WASHLET-units, waarmee het bedrijf een revolutie teweeg heeft gebracht op het gebied van persoonlijke hygiëne. Vandaag de dag geldt WASHLET als het bestverkochte merk van elektrische toiletzittingen met bidet-functie ter wereld.

NEOREST, WASHLET+ en CLEAN SYNERGY
Nu consumenten meer dan ooit belang hechten aan hygiëne en schone oppervlakten bieden NEOREST en WASLET+  van TOTO reinigingstechnologieën die samenwerken en belangrijk zijn voor consumenten om zich aan te passen aan het huidige ‘nieuwe normaal’.

-         PREMIST: De binnenkant van de pot wordt beneveld met water om de ophoping van vuil en schimmels op het oppervlak tegen te gaan.

-         CEFIONTECT: een glazuur op basis van nano-technologie beschermt het porselein met een geïoniseerde barrière, waardoor het zeer glad en ondoordringbaar wordt en vuil en schimmels zich niet kunnen hechten.

-         DYNAMAC TORNADO doorspoelsysteem: De randloze toiletpot en de afvoer van TOTO gebruiken 100% van het water om vuil effectief te verwijderen en iedere cm van de pot en rand te reinigen.

-         Het DYNAMAX TORNADO-doorspoelsysteem biedt gebruikers de keuze hoeveel water zij per spoelbeurt willen gebruiken (3,8 of 5 liter). TOTO streeft altijd naar het optimaliseren van het waterverbruik zonder concessies te doen aan het spoelresultaat, dat wereldwijd toonaangevend is.

-         EWATER+: Een hygiënische reiniging van de pot en de WASHLET- en NEOREST-elementen is gegarandeerd dankzij de automatische verneveling van geëlektrolyseerd water, wat de toepassing van agressieve schoonmaakproducten overbodig maakt. Het geëlektrolyseerde water wordt geproduceerd door middel van elektrolyse van chloride-ionen in het kraanwater.

CONTACTLOZE PRODUCTEN:
Vandaag de dag maken consumenten zich zorgen over de overdracht van infectieziekten wanneer zij gebruik maken van openbare toiletten. Ze willen er zeker van zijn dat zij deze voorzieningen veilig kunnen gebruiken zonder bang te zijn virussen als, corona, griep of noro op te lopen.

De contactloze oplossingen van TOTO maken het mogelijk om de toilet te gebruiken en de handen te wassen en drogen zonder de toilet, urinoir, zeepdispenser of handdroger aan te hoeven raken, waarmee de verspreiding van besmettelijke ziekten fors kan worden beperkt.

Contactloze automatische doorspoelfunctie
De ecopower smart-sensor spoelkleppen zijn energiebesparend, duurzaam en leveren maximale prestaties, zelfs onder de meest veeleisende omstandigheden, zoals in drukbezochte openbare toiletten. Het zelfaangedreven hydro-elektrische spoelkleppensysteem genereert tijdens ieder gebruik stroom. Er is geen beperking aan het dagelijks gebruik. De zelfregelende sensortechnologie hoeft niet met de hand te worden afgesteld.

Contactloze kranen
De smart-sensor contactloze kranen van TOTO zijn leverbaar met een ECOPOWER-platform dat de energie van het stromende water benut om de kranen aan te drijven, en waarmee water en energie worden bespaard. De contactloze kranen laden zich bij ieder gebruik op. Er is geen beperking aan het dagelijks gebruik. Het energieverbruik is laag omdat de kranen vanzelf dichtgaan. Ze zijn ook verkrijgbaar met een elektrisch platform.

Dit jaar zal TOTO een breed scala aan nieuwe kraanmodellen op de markt brengen, waaronder de GE, GC, Riviera, ect.

Contactloze handdrogers
De met infraroodsensoren uitgeruste contactloze handdrogers bieden een innovatieve, snelle en economische oplossing waarmee gebruikers hun handen in minder dan 12 seconden kunnen drogen. Het energieverbruik van de Touchless Clean Dry-handdrogers is 25% lager. Daarnaast zijn ze uiterst stil, met waarden tussen de 55 en 62dB.

Wellness Toilet
Al meer dan 100 jaar geldt TOTO als een pionier op het gebied van sanitair, die een geheel nieuwe badkamercultuur heeft gecreëerd en een belangrijke bijdrage heeft geleverd aan de evolutie van zowel de particuliere als openbare sanitaire voorzieningen. TOTO blijft toonaangevend dankzij digitale innovatie, om een totaal nieuwe toiletervaring te creëren: het WELLNESS TOILET.

Het WELLNESS TOILET maakt gebruik van diverse geavanceerde sensortechnologieën om het welzijn van de consument te ondersteunen, door het monitoren en analyseren van hun mentale en fysieke conditie. Iedere keer dat een gebruiker plaatsneemt op het WELLNESS TOILET vindt er een lichaamsscan plaats en een analyse van de afscheidingsproducten, waarna aanbevelingen worden gegeven ter verbetering van het welbevinden. Er zijn geen aanvullende acties vereist, waardoor consumenten het bijhouden van hun conditie gemakkelijk op kunnen nemen in hun dagelijkse routine. Ze kunnen hun staat van welbevinden en eventuele aanbevelingen volgen via een app op hun smartphone.

Het gebruik van het toilet om het lichaam te monitoren is uniek omdat deze direct contact met twee unieke punten geeft, de huid en menselijk uitscheidingsproducten, die een schat aan informatie over de gezondheid bevatten.

TOTO verwacht de WELLNESS TOILET de komende jaren op de markt te brengen. Dankzij de voortdurende innovaties op het gebied van IoT zal het bedrijf de nieuwe levensstijl van consumenten blijven verbeteren. 

Meer informatie:
TOTO
www.toto.com 

Publicatiedatum: