Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Lieuwe van der Veen van StickyLock: "Online wordt steeds belangrijker"

"Wat ik tijdens de Kerstdagen doe? Deze feestdagen vier ik met mijn mooie gezin. We gaan lekker veel tijd met elkaar doorbrengen en samen gezellig spelletjes spelen. Ook zullen wij de lokale horeca steunen door ons op Eerste Kerstdag te laten verwennen met een overheerlijk kerstmaal", laat Lieuwe van der Veen weten.

2020 was voor veel ondernemers een roerig jaar. Zo tegen het einde van het jaar, dat gedomineerd werd door de perikelen rond Covid-19, blikken we met een aantal personen uit de branche terug op het afgelopen jaar. Ook nemen we alvast een kijkje in 2021. Wat gaat ons het nieuwe jaar brengen? 

Die en andere vragen leggen we voor aan mede-eigenaar en head of Sales Lieuwe van der Veen van StickyLock.

Hoe kijk je terug op 2020?
2020 is zeker een jaar om nooit te vergeten! Het is natuurlijk een aparte tijd geweest, dat kunnen we allemaal beamen. Veel ondernemers hebben zich aangepast aan de recente ontwikkelingen, zo ook StickyLock. Veel wat op de planning stond viel weg en moest worden omgezet. Ingeslagen offertetrajecten vielen bijvoorbeeld stil. Vandaar dat wij nieuwe doelgroepen hebben onderzocht. Het was voor ons belangrijk om niet stil te staan, maar te blijven kijken naar andere mogelijkheden. Gelukkig zijn we daarbij als organisatie flink gegroeid in 2020 waardoor we meer slagkracht hebben gekregen.

Wat zijn hoogtepunten geweest?
Een van de hoogtepunten dit jaar is toch wel dat we al ons personeel hebben kunnen behouden. Waarbij we zelfs ons team hebben uitgebreid en dus nieuwe collega’s hebben toegevoegd. Hier zijn we erg dankbaar voor! Onze spreiding van activiteiten heeft daar zeker bij geholpen. Het als bedrijf leren omdenken en onszelf herontdekken vergt veel inspanning maar laat ook zien waar de kracht ligt.

Misschien ook dieptepunten ervaren?
Ondanks dat we veel gewonnen hebben dit jaar, zijn er ook een aantal projecten die werden geannuleerd. Deze stonden gelukkig nog in de startfase maar helaas is daar toch veel voorbereiding mee verloren gegaan.

Wat zijn de verwachtingen voor 2021?
Zoals de trend afgelopen jaren al aan heeft gegeven wordt online steeds belangrijker. Dit zal in 2021 naar verwachting wederom toenemen. Daar spelen wij natuurlijk perfect op in met o.a. onze AR oplossingen en gamification mogelijkheden. Dit vormt de schakel tussen de fysieke- en digitale wereld. Ik verwacht dat deze innovatie in 2021 breder omarmd wordt, zodat niet alleen de innovators instappen, maar ook de "early adapters" deel zullen uitmaken van deze ontwikkeling.

Waar zie je naar uit?
Vorige week zijn er strengere maatregelen aangekondigd, waarbij veel ondernemingen gesloten zijn. Vandaar dat wij enorm uitkijken naar het moment dat de coronacrisis ingedamd is en we terug kunnen keren naar een veilige en gezonde maatschappij waarbij de samenleving weer open mag. Ook hopen wij dan onze klanten weer onze fantastische producten te mogen laten ervaren op locatie!