Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Facebook niet gediend van topless vrouw in promotiefilmpje van matrassenwinkel

De video ziet er zo op het eerste gezicht geheel onschuldig uit, maar Facebook denkt daar toch anders over. Matrassenwinkel Spiers Slaap plaatste een You Tube-filmpje op haar account met daarbij de tekst 'Je bed is het belangrijkste meubel in je huis... en nu meer dan ooit! Wij helpen je coronaveilig, met mondmasker en met een beschermsloop op de hoofdkussens. Kies dus bewust, met het juiste advies, voor het, voor jou, beste slaapcomfort.' Tot zover niets aan de hand.

Spiers Slaap promoot in de video haar wervelkolomscanner. Het filmpje duurt welgeteld 1 minuut en 32 seconden. Maar kijkers kunnen de uitleg niet zien, want Facebook weigert de video op te starten. De reden? Op de achtergrond is na exact 18 seconden een advertentieposter van een bekend beddenmerk op de muur te zien waarop een topless vrouw is afgebeeld. En dat kan niet door de beugel van de strenge censuurcommissie van deze Amerikaanse online sociale mediadienst.

Is het echt zo erg? Oordeel zelf:

Publicatiedatum: