Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Marnix Vlug van Dutch Home Label: “Het is belangrijk dat we als merk zichtbaar zijn”

Dutch Home Label is een sfeervolle woonwebshop en biedt sinds 2017 een ruime selectie verlichting, woonaccessoires en meubels van het toonaangevende merk Light & Living.

Na een succesvolle lancering van de webshop in 2017 was Dutch Home Label klaar om de volgende stappen te zetten en hun positie in Nederland te versterken. Daarbij lagen de grootste kansen voor het jonge bedrijf op de marktplaatsen, zoals in Nederland Bol.com. “Daarnaast hadden wij ambitie om voet aan de grond te krijgen in Duitsland. Echter ontbrak de technologie en zijn wij opzoek gegaan naar een integrator om onze data feed te kunnen managen en te vergemakkelijken“, aldus Marnix Vlug, eigenaar Dutch Home Label.



“Door de expertise en ondersteuning van ChannelEngine is het online bereik enorm uitgebreid. Door het gebruik van API koppelingen kunnen onze producten vanuit één systeem direct doorgezet worden op alle marktplaatsen en automatisch worden bijgewerkt”, vertelt Marnix. “Zowel nationaal als internationaal zijn wij daardoor enorm gegroeid.”

Light & Living
De expansie ging niet ongemerkt voorbij en sinds begin vorig jaar is Dutch Home Label onderdeel van dezelfde groep als Light & Living. Het groothandelsbedrijf in verlichting en home deco is bekend terrein voor eigenaar Marnix Vlug, die praktisch opgroeide tussen de lampenkappen van het bedrijf van zijn ouders Robin en Jose Vlug. Voor Light & Living is vooral de aanwezigheid op de marktplaatsen als Bol en Amazon van belang, het merk moet zichtbaar zijn en op de juiste manier worden gepresenteerd op grote platforms.

“Het is belangrijk dat we als merk zichtbaar zijn op deze marktplaatsen, zodat we zichtbaar zijn voor de eindconsument, maar ook onze producten op de juiste manier kunnen presenteren. Op die manier kunnen we werken aan de naamsbekendheid van Light & Living en daar profiteren uiteindelijk onze trouwe retailklanten ook van. De naamsbekendheid en branding is dan ook onze primaire focus.”

“Daarnaast hadden wij de ambitie om voet aan de grond te zetten op marktplaatsen in het buitenland, zoals Duitsland en Frankrijk,” aldus Marnix. “Duitsland was eerst aan de beurt, en we zijn ook in andere landen al aanwezig, maar uiteindelijk moeten we als merk op de grote marktplaatsen in heel Europa vertegenwoordigd zijn. Die aanwezigheid moet moet het merkbereik van Light & Living vergroten en daarmee ook de verkopen in de winkels van de retailklanten van Light & Living vergroten. Een soort vliegwieleffect.”

Internationale groei
Inmiddels is Dutch Home Label via ChannelEngine actief op 10 kanalen in 5 Europese landen en wordt het team steeds meer uitgebreid. Ook met de acquisitie van Parlane International Ltd, door het moederbedrijf van Dutch Home Label , een toonaangevend woondecoratie merk in het Verenigd Koninkrijk, worden de komende jaren nieuwe stappen gezet. “Het assortiment breidt zich hiermee uit en kunnen we de klant zowel in Nederland als over de grens nog beter bedienen. Daarnaast zetten we aan het einde van deze zomer de eerste stappen in Amerika. Ook bij deze stappen worden wij ondersteunt door ChannelEngine met hun expertise om ons te helpen bij het diversifiëren van ons verkoopkanaal”, besluit Marnix Vlug

Meer informatie:
Dutch Home Label
Wattstraat 48
2171 TR Sassenheim
085 – 8000 425
www.dutchhomelabel.nl