Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Interview met zaakvoerder Jim Doyen van Henry Dean:

"Antwerp Design Week maakt ons minder afhankelijk van internationale beurzen"

Met Antwerp Design Week (ADW) krijg je binnenkort een kans om de designwereld in en rond de stad Antwerpen te ontdekken. De deelnemende bedrijven van ADW zijn verspreid over vijf districten: Downtown, North, East, South en West. Eén van de deelnemers is het bedrijf Henry Dean. Zaakvoerder Jim Doyen van Henry Dean gaat in een interview met Ingrid Allaerts verder in op de deelname.



Hoe zijn jouw ervaringen met ADW?

"Van bij het begin stond ik achter het idee om de Antwerpse bedrijven en de stad Antwerpen internationaal in de 'picture' te zetten. Het event bestaat intussen een achttal jaar. Sinds vorig jaar is ADW in een meer professioneel kader gegoten en zet de stad Antwerpen mee zijn schouders eronder. Van een zestal bedrijven is ADW gegroeid tot een vijftigtal deelnemende bedrijven. We hebben enorm veel te bieden in Antwerpen. Als je dat kan combineren met de troeven van een stad als Antwerpen, dan is het voor iemand uit het buitenland interessant om de stap te zetten. Met Henry Dean nodigen we al langer mensen uit naar onze toonzaal. Als bedrijf alleen is dat niet zo eenvoudig. Samen met ADW krijg je een heel ander verhaal en een positieve vibe. Intussen gaat het succes van ADW rond als een lopend vuurtje. Iedereen spreekt erover. In het begin waren sommige bedrijven eerder afwachtend, maar daar komt stilaan verandering in."

Biedt ADW een alternatief voor de internationale vakbeurzen?
"Een alternatief is niet het juiste woord. Het maakt ons minder afhankelijk van die beurzen. Het aantal bezoekers op een beurs is nog altijd groter. Als je bezoekers naar uw toonzaal kan krijgen, is dat een heel ander verhaal dan wanneer mensen jouw stand op een beurs bezoeken. De aanpak is veel persoonlijker en de ervaring blijft veel langer hangen omdat je de klant persoonlijk leert kennen. Je krijgt ook bezoekers over de vloer van collega's. Je zit in dat select clubje van bedrijven die mekaar aantrekken en steunen. De selectie van de deelnemende bedrijven is heel divers en er wordt nauwgezet over de kwaliteit gewaakt."



Wat vind je van de stad Antwerpen als gastvrouw/-heer?
"We hebben in de Antwerpse regio een groot potentieel aan bedrijven - met internationale faam in de interieurwereld - en aan interessante steden op een korte afstand van elkaar. Dat is een enorme troef. In het buitenmeubilair was België wereldwijd één van de pioniers. We zijn als Vlaming soms te bescheiden. Die concentratie aan bedrijven en merken in Antwerpen hebben wij nooit echt uitgebuit. We hebben een fantastisch aanbod in en rond een fantastische stad als Antwerpen. Het event is ook een meerwaarde voor de stad en trekt zo een nieuw publiek aan. Als bedrijf trek je een week uit voor ADW en krijg je enorm veel terug. De beurzen zijn groter geworden en de tijd ontbreekt vaak om ook de stad te bezoeken. Het is voor velen een dure uitstap geworden. Hier is die kost relatief. Je bezoekt een aantal bedrijven in een meer ontspannen sfeer. We willen de stress - die aankopers ervaren op beurzen - verminderen en hun bezoek aangenamer maken."

Wat vind je van organisatie en logistiek?
"Voor bedrijven uit het buitenland moet hun bezoek aan ADW de moeite zijn om de verplaatsing te maken. Elk bedrijf zet zijn klanten en bezoekers in de bloemetjes. In het verleden nodigden wij onze klanten één keer per jaar uit in onze toonzaal. Het is veel slimmer om dit samen met andere bedrijven aan te pakken want samen ben je sterker. Om de mensen van overzee naar Antwerpen te krijgen, moet je de krachten bundelen. Iedereen heeft zijn eigen filosofie en manier om naar de klant toe te stappen. De bedrijven moeten hun vrijheid en persoonlijkheid behouden maar in een aantal aspecten elkaar willen volgen in dit event. Je moet bereid zijn je open te stellen en toch de identiteit van jouw bedrijf bewaren. Dat moet je goed kunnen scheiden. Het is de bedoeling om gezamenlijk de mensen naar Antwerpen te lokken. Eens ze op uw bedrijf zijn, is het uw ding om hen te verwennen zonder de andere bedrijven te vergeten. Op beurzen promoten we alle deelnemers als één groep. Dat was in het begin moeilijk. Je moet een goede balans vinden en dat komt iedereen ten goede. Zo wordt het transport gegroepeerd en dat is een voordeel voor zowel bedrijf als klant. De sponsoring door het Antwerpse 'Manuport Logistics' is dan ook een grote troef. Bezoekers krijgen op de website van ADW een eerste indruk. Op voorhand maken ze hun huiswerk en plannen hun bezoek. Wanneer ze naar jouw toonzaal komen, leren ze het bedrijf echt kennen en kan je persoonlijker en diepgaander contact uitbouwen. We gaan de bezoekers op alle gebied verwennen. Het is eigenlijk echt wel een tof initiatief. Ik geloof erin."

Meer informatie:
Henry Dean
Nijverheidsweg 13
2240 Zandhoven
+32 3 470 16 70
info@henrydean.be
www.henrydean.be

Meer informatie:
Antwerp Design Week
info@adw.life
www.adw.life

Publicatiedatum: