Afgelopen zondag en maandag vond de 15e editie van showUP plaats. De inkoopbeurs voor woonaccessoires en cadeauartikelen wordt twee keer per jaar (voor- en najaar) georganiseerd. Er waren veel nieuwe merken en productlanceringen en de aanwezige aandacht voor duurzaamheid en Fair Trade zijn onderwerpen die overal op het evenement terug te vinden zijn.
Tevreden
De organisatie is tevreden met het grote aantal bezoekers en een groot en gevarieerd deelnemersveld. Ook het merendeel van de ruim 350 exposanten was tevreden over de beurs. Was de zondag een wat rustige dag, de vele bezoekers maandag maakten dat ruimschoots goed. Fabrikanten, ontwerpers, distributeurs en agenten uit binnen- en buitenland. Zij presenteerden hun producten en nieuwe collecties in de segmenten wonen, lifestyle, koken, cadeaus en gadgets, kinderen en stationery.
startUP
Naast de deelnemende merken was er ruimte voor jong ontwerptalent. startUP@showUP is het plein waar nieuwe ontwerpers, merken of producten staan. Mensen die pas anderhalf jaar bezig zijn en die klaar zijn voor de sprong naar het grote publiek. Merken die over niet al te lange tijd in veel winkels te zien zullen zijn en die voor het eerst op showUP te zien waren. Deze merken zijn geselecteerd uit meer dan 20 aanmeldingen.
listenUP
Onder de noemer listenUP was een boeiend lezingenprogramma te volgen. En zoals elke editie was vast onderdeel de trendpresentatie van buro jantrendman; in the Trend Zone op de beursvloer werden de trends gevisualiseerd met bijbehorende producten van deelnemende merken.
Nieuwe locatie
De volgende editie van showUP vindt plaats op zondag 30 en maandag 31 augustus 2020. Dit keer niet in Expo Haarlemmermeer maar in de Brabanthallen in ‘s-Hertogenbosch. Dit omdat er op genoemde datum andere evenementen zijn in het expogebouw. Volgens exposanten een gunstiger gelegen bestemming voor de Duitse en Belgische bezoekers.