Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Miele wil nog eens 1070 banen schrappen

Door de ingebruikname van een nieuwe wasmachinefabriek in Ksawerów (Polen) zijn er in de fabriek in Götersloh 650 banen geschrapt. Miele wil voor het eind van 2021 wereldwijd nog eens 1070 banen schrappen.

Een jaar geleden werd een kostenbesparingsprogramma, Design2Excellence, ontwikkeld in samenwerking met management consultants van McKinsey. In Duitsland zullen zo’n 240 werknemers hun baan verliezen, voornamelijk op het hoofdkantoor en op locatie in Gütersloh. Het doel is om ontslagen om operationele redenen te voorkomen. Miele is van plan om hierover binnenkort met de betreffende ondernemingsraden in gesprek te gaan.

In augustus bevestigde Miele nog het voornemen om tegen 2025 de wasmachineproductie van in totaal 770 apparaten te verhuizen naar Polen. Dat zijn er 120 meer als eerder werd gemeld. Met het Design2Excellence-programma en de maatregelen, die volgens Miele al langere tijd van kracht zijn om de productiviteit en inkoop te verbeteren, zal jaarlijks rond de 190 miljoen euro bespaard worden. Dit moet in de eerste plaats bereikt worden door de materiaalkosten te verlagen. Het personeelsbestand wordt ingekrompen om activiteiten op het gebied van verkoop, service, logistiek, IT en financiën grensoverschrijdend te bundelen. Op andere locaties wil Miele 470 nieuwe banen creëren ter ondersteuning van hun online aanwezigheid en voor nieuwe bedrijfslocaties voor de grensoverschrijdende teams.

Volgens Miele is het programma gebaseerd op het snel groeiende belang van digitale en mobiele informatievoorziening van de klanten. Daarnaast komen er Aziatische bedrijven op de markt die zeer scherpe prijzen hanteren. Ook hebben de huidige geopolitieke conflicten de economie in belangrijke markten beïnvloed, meldt Euwid-Moebel.