Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Sagitta Tobé van groothandel Headlam:

"PVC is nog steeds booming, maar ook de vraag naar houten vloeren neemt toe"

Het zijn drukke tijden voor Headlam. De groothandel in raamdecoratie en vloerbedekkingen werkt aan de puntjes op de “i” voor de lancering van komend najaar  van het derde deel van de populaire Designs to Decorate collectie van Mart Visser. "Het tweede deel hangt nu in de winkels, het derde wordt oktober gepresenteerd", vertelt woordvoerster Sagitta Tobé van Headlam. Tevens worden de laatste voorbereidingen getroffen voor de uitbreiding op de Mart Visser Carpets collectie medio juli.

"Het eerste deel van de collectie is supergoed ontvangen", gaat ze verder. "Het is voor ons nieuw dat we met het label Mart Visser werken, maar het blijkt dat de consument gevoelig is voor een label met een bekende naam . Zijn collectie gaat sneller dan de reguliere. Dat heeft ook te maken met zijn 25 jarige jubileum van vorig jaar, waardoor hij extra in de belangstelling staat."

Sagitta Tobé showt een van de gordijnen van Mart Visser.

We ontmoeten Sagitta in de Zutphense showroom van Headlam, gelegen op de begane grond (onder de kantoren van genoemde groothandel). Daar pronkt de collectie van de bekende modekoning. Na het succes van de Mart Visser Carpets zette de couturier en kunstenaar zijn passie voor het interieur door met een complete lijn raamdecoratie. Onder het label Mart Visser Designs to Decorate wordt sinds september een keuze geboden uit 21 elegante stoffen voor gordijnen en raamdecoratie. Inmiddels is de lijn aangevuld met een 13-tal nieuwe gordijnstoffen, verkrijgbaar bij zo'n 400 speciaalzaken.

De logistieke afdeling beschikt over 10 vrachtwagens die dagelijks door Nederland rijden.

Bij Headlam staan kwaliteit, service, creativiteit en exclusiviteit hoog in het vaandel. Meer dan 80 medewerkers (waarvan 14 in de buitendienst) zijn nauw betrokken bij de vloer- en textielcollectie. In het imposante, 5.000 m2 grote magazijn (dat tevens dienst doet als expeditieruimte) wordt gebruik gemaakt van de meest geavanceerde machines. Eigen chauffeurs (Headlam heeft 10 vrachtwagens rondrijden) zorgen er vervolgens voor dat alle producten op tijd op hun bestemming liggen.

Een blik op het kantorenplein van het hoofdkantoor in Zutphen.

Ontzorgen
Naast gordijnstoffen en tapijt heeft Headlam ook PVC, vinyl, laminaat, karpetten en binnenzonwering in het assortiment. Verder beschikt de groothandel over servicecentra in Rotterdam, Eindhoven en Houten, zodat alle klanten optimaal bediend worden.
"Onze merken bestaan uit onder andere Quickstep, Balterio, Forbo, Gerflor, Interface, Unifloor, Krono, Multisol, Lano, F.Ball, COREtec, Woontotaal en onze eigen huislijn lifestyle-interior", somt Sagitta op. "We bieden woninginrichters het hele pakket. Met één telefoontje kan een heel huis worden ingericht. Dan zorgen we ook nog voor het gereedschap.
We proberen altijd met klanten mee te denken. Ontzorgen heet dat. Ik vind het geen lekker woord, maar het dekt wel de lading. In 2020 en 2021 leggen we daar als Headlam flink de nadruk op; de retailer die onze producten verkoopt het zo makkelijk mogelijk maken. Dat ze zich voortaan 'alleen' op de verkoop van producten hoeven te concentreren."

Een kijkje in het magazijn (foto hieronder).

Alleen een fax
Headlam deed onlangs een onderzoekje onder haar klanten hoe ver ze zijn op onlinegebied. "De uitkomsten hebben me verbaasd. Sommige winkeleigenaren hebben alleen een fax! Daar kunnen we dus nog flinke stappen zetten. We helpen daar waar we kunnen. Ook het drukken van folders hoort daarbij, die maken we dus ook.
Komend najaar bieden we onze klanten een onlinepakket aan dat onder meer bestaat uit een folder op maat: 20 sfeervolle pagina's die via de social media kanalen verspreid kunnen worden." 

Wat de nabije toekomst betreft, laat Sagitta weten dat "PVC nog steeds booming is. Verder zijn we bezig met een nieuwe houten vloerencollectie. Daar willen we de komende tijd verder induiken. De vraag hiernaar neemt alleen maar toe. Dan is het mooi als je dat ook aan kunt bieden.
Ook met onze binnenzonweringslijn willen we sterker de markt opgaan. Je ziet dat huishoudens steeds vaker gordijnen vervangen door binnenzonwering. Op dit moment is de verhouding al 50/50", weet Sagitta.



Meer informatie:
Headlam
Bettinkhorst 4
7207 BP Zutphen
+31 (0)575-581822
sales@headlam.nl
www.headlam.nl