Het warme Paasweer heeft ervoor gezorgd dat woonboulevards minder bezoekers konden verwelkomen. Ook fonQ deed een duit in het zakje. Als onderdeel van de 'Geef je huis wat fonQ'-campagne heeft de online retailer rondom Pasen op bijna alle woonboulevards in Nederland verschillende abri’s geplaatst. Hiermee haakt fonQ in op de, zoals het zelf zegt, 'kapotte klantreis' op de woonboulevard en spoort het consumenten aan om vanaf de bank te shoppen.
Volgens fonQ blijkt uit een klantonderzoek dat 37 procent in de afgelopen jaren wel eens met Pasen een woonboulevard heeft bezocht. Dit jaar overwoog slechts 20 procent van Nederland een bezoek. "Ruim de helft van de Nederlanders ervaart het als te druk en een kwart voelt zich bij thuiskomst moe en gesloopt."
"Hoewel men een groot assortiment onder één dak (60%) en inspirerende settings (48%) als prettig ervaart, ziet de Nederlandse consument bij een bezoek aan de woonboulevard het meest op tegen de drukte (56%). "Daarnaast ergert een kwart zich aan opdringerige salesmensen en het feit dat je uiteindelijk niet vindt wat je zoekt. Ook het vele lopen (26%) en hoge parkeerkosten (17%) zijn vaak genoemde ergernissen", aldus fonQ, die tijdens de ABN AMRO Webshop Awards 2018-2019 voor het derde jaar op rij verkozen is tot beste webshop in wonen.Antoine Brouwer, CEO van fonQ (zie foto): “Zelf ben ik net verhuisd en ervoer ik opnieuw hoe ingewikkeld het kan zijn om in een gefragmenteerd landschap van woonboulevards en interieurwinkels te slagen voor woonproducten. Het is een kapotte klantreis die we vanuit het platform fonQ online repareren door middel van koopgidsen, toplijstjes en inspiratieve content, maar ook met groot assortiment. We sluiten nog steeds elke week nieuwe verkooppartners aan op ons platform via het fonQ-partnerprogramma. Zo vind je alles voor in en om het huis op één plek. En dat gemakkelijk vanaf de bank zonder drukte of opdringerige salesmensen”, aldus Brouwer.
Meer informatie:
fonQ
Kobaltweg 50
3542 CE Utrecht
[email protected]
www.fonq.nl