Om consumenten te helpen in een tijd van economische onzekerheid en stijgende kosten van levensonderhoud, verlaagt IKEA tijdelijk de prijzen van maaltijden in haar restaurants. In veel winkels wereldwijd worden de prijzen van maandag tot en met vrijdag gehalveerd. Kinderen eten zelfs gratis. Dat meldt de woonwinkelketen, die daarmee extra publiek hoopt te trekken.
Met deze actie wil IKEA, onder de vlag van de Ingka Group, goed voor 90% van de wereldwijde IKEA-retailverkoop, gezinnen helpen om hun budget op te rekken en hen tegelijk blijven inspireren met gezonde, duurzame en betaalbare voeding. In Frankrijk betaalt een gezin van vier bijvoorbeeld nog maar €6,96 in plaats van €19,90 voor een lunch met onder andere de bekende Zweedse gehaktballetjes. Bovendien ontvangen klanten een waardebon van €5 voor gebruik in de winkel.
Naast de prijsverlaging introduceert IKEA ook nieuwe gerechten, waaronder Aziatisch geïnspireerde smaken en binnenkort zelfs falafel. Hiermee wil het concern tegen het einde van boekjaar 2025 zo'n 8 miljoen nieuwe restaurantbezoekers aantrekken.
"IKEA wil altijd de laagst mogelijke prijs bieden, zeker in deze uitdagende tijden," aldus Tolga Öncü, COO van IKEA Retail (Ingka Group). "Ons restaurantaanbod is daarbij een belangrijk onderdeel van de klantervaring."
Meer informatie:
IKEA
www.ikea.nl