Nu alles duurder wordt gaan klanten voorzichter met hun budget om. Ze denken langer na voor ze een grote aankoop doen. Hoe onderscheid je in de winkel de voorzichtige kijkers van de echte kopers? Verkoopexpert Patricia van Amelsvoort heeft een slimme tactiek om elke type klant de juiste tijd en aandacht te geven en vertelt deze aan Werk in de Winkel.
"Probeer het eens met deze slimme tactiek: geef de klant alle aandacht en een uitgebreid advies, maar treed nog niet in detail. Kijk samen naar stoelen die mooi bij de eettafel zouden staan, maar geef nog geen definitieve prijs. Halverwege het gesprek stel je voor dat je klant thuis nog eens gaat meten of de tafel wel past. Ook spreek je af dat je na drie dagen even zult bellen om te vragen hoe het ervoor staat. Door niet alle informatie te geven, voorkom je dat de klant naar een concurrent loopt om jouw offerte te gaan vergelijken. Je hebt hem goed geholpen met advies, dat maakt het de moeite waard om bij je terug te komen en het plaatje compleet te krijgen."
Lees hier het complete artikel.


Abonneren
Vacatures
- Accountmanager Zuid-Nederland (fulltime) | Zimmer+Rohde
- Assistent Store Manager / Senior Interior Designer | RAW Interiors
- Accountmanager Cedeko Oost Nederland (M/V)
- E-commerce specialist | Mars & More
- Online Marketeer | Mars & More
- Junior Interieuradviseur / Verkoopmedewerker | Luxury By Nature
- Senior Interieurontwerper | Luxury By Nature
- Verkoopmedewerker Showroom | Table du Sud
- Verkoper | Domstad Slaapspecialist
- Retail shop assistent | Furnified Brandstore Amsterdam
Top 5 - gisteren
- GBS Keukens na dik 2 jaar failliet
- Rechtbank Haarlem verklaart vloerenbedrijf in staat van faillissement
- ''Het inrichten van een project op dit niveau is een delicate operatie!''
- 'Aanschaf van nieuw beddengoed draait voor Erik uit op een nachtmerrie'
- Extremis verwelkomt nieuwe CEO om bedrijf naar internationale groei te loodsen
Top 5 - afgelopen week
- Groothandel in woonaccessoires failliet
- Meubelgroothandel failliet verklaard
- Veldeman Group legt laatste hand aan transformatieplan om toekomstgericht te verstevigen
- 'Op weg naar de toekomst van interieur en decoratie met innovatieve groei en verfijnde collecties'
- Zo creëer je een moderne uitstraling in jouw huis
Top 5 - afgelopen maand
Weer
‘Geef elke klant alle aandacht, maar houd troef achter de hand’
Probeer het eens met deze slimme tactiek
Publicatiedatum:
Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier
Ander nieuws uit deze sector:
- 2023-03-22 Diga Colmore houdt twee vip-shop dagen
- 2023-03-22 Logistiek.nl neemt 15 webshops op de korrel: 'Communiceren gaat soms ver, tot vervelens toe'
- 2023-03-22 Consumentenvertrouwen gaat goede kant op, maar is nog laag
- 2023-03-22 Prijsdaling koopwoningen in februari
- 2023-03-22 Waarom geen euroteken gebruiken op je site?
- 2023-03-22 Nieuwe look voor winkel Decorette Aalsmeer
- 2023-03-22 Trendwatcher Aafje Nijman houdt trendlezing
- 2023-03-22 'MDXL Project & Interieur is een netwerkevent om vraag en aanbod met elkaar te verbinden'
- 2023-03-22 Nieuwste Gira wandcontactdoos combineert licht met stroomvoorziening
- 2023-03-22 Bol.com maakt verduurzamen voor 51.000 verkooppartners makkelijker
- 2023-03-22 'Aanschaf van nieuw beddengoed draait voor Erik uit op een nachtmerrie'
- 2023-03-22 Vrachtwagen vol badkamermeubels belandt in de sloot
- 2023-03-22 ''Het inrichten van een project op dit niveau is een delicate operatie!''
- 2023-03-22 Welk social media kanaal past bij jouw winkel?
- 2023-03-21 Design District terug op volle sterkte: ruim 10.000 m² uitverkochte beursvloer
- 2023-03-21 Woonwinkel Van Brederode opent vestiging
- 2023-03-21 Online aankopen flink gedaald in 2022
- 2023-03-21 Drive in-oppervlak Hornbach Nederland in één klap flink gegroeid
- 2023-03-21 ‘Retail Nederland maakt transitie door en zet in op een omnichannel strategie’
- 2023-03-21 'Producenten zijn in de meeste landen nog steeds positief gestemd, behalve in België'