Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
‘Geef elke klant alle aandacht, maar houd troef achter de hand’

Probeer het eens met deze slimme tactiek

Nu alles duurder wordt gaan klanten voorzichter met hun budget om. Ze denken langer na voor ze een grote aankoop doen. Hoe onderscheid je in de winkel de voorzichtige kijkers van de echte kopers? Verkoopexpert Patricia van Amelsvoort heeft een slimme tactiek om elke type klant de juiste tijd en aandacht te geven en vertelt deze aan Werk in de Winkel.



"Probeer het eens met deze slimme tactiek: geef de klant alle aandacht en een uitgebreid advies, maar treed nog niet in detail. Kijk samen naar stoelen die mooi bij de eettafel zouden staan, maar geef nog geen definitieve prijs. Halverwege het gesprek stel je voor dat je klant thuis nog eens gaat meten of de tafel wel past. Ook spreek je af dat je na drie dagen even zult bellen om te vragen hoe het ervoor staat. Door niet alle informatie te geven, voorkom je dat de klant naar een concurrent loopt om jouw offerte te gaan vergelijken. Je hebt hem goed geholpen met advies, dat maakt het de moeite waard om bij je terug te komen en het plaatje compleet te krijgen."

Lees hier het complete artikel.

Publicatiedatum: