In het derde kwartaal van het boekjaar 2022 zijn de verliezen voor het in moeilijkheden verkerende detailhandelsmerk Bed Bath & Beyond groter geworden.
De dalende resultaten komen tijdens een week van slecht nieuws voor de in de VS gebaseerde detailhandelaar in huishoudelijke artikelen. In een aanvraag bij de SEC vorige week uitte het bedrijf twijfels over zijn vermogen om zijn activiteiten voort te zetten zonder alternatieve strategieën na te streven, en Reuters meldde dat de belegerde retailer mogelijk begint met het overslaan van schuldbetalingen die op 1 februari verschuldigd zijn, terwijl het bedrijf zich voorbereidt op een faillissementsaanvraag.
© Andreistanescu | Dreamstime.com
Voor de drie maanden eindigend op 26 november rapporteerde de retailer een netto-omzet van 1,259 miljard dollar, een daling van 33% ten opzichte van 1,878 miljard dollar in dezelfde periode in 2021. Year-to-date is de netto-omzet van Bed Bath & Beyond $4,160 miljard, een daling van 28,5% ten opzichte van $5,816 miljard in de negen maanden van boekjaar 2021.
Per kanaal daalde de vergelijkbare omzet met 31% in winkels en 33% via e-commerce vergeleken met dezelfde drie maanden in 2021.
Het bedrijf boekte een nettoverlies van $392,966 miljoen in het kwartaal, of een daling van $4,33 per verwaterd aandeel, vergeleken met een verlies van $276,429 miljoen in het derde kwartaal van 2021, of een daling van $2,78 per verwaterd aandeel.
"Aan het begin van het derde kwartaal zijn we begonnen met een plan voor de ommekeer dat is gebaseerd op het bedienen van onze trouwe klanten, na een periode waarin onze koopwaar en strategie waren afgeweken van hun voorkeuren", aldus Sue Gove, voorzitter en CEO. "Hoewel we snel en effectief het assortiment en andere merchandising- en marketingstrategieën hebben aangepast, was de voorraad beperkt en hebben we onze doelen niet bereikt.
"Wij blijven ons assortiment heroriënteren naar nationale merken en onze eigen merkenmix verfijnen om onze grondige kennis van onze klanten te weerspiegelen, samen met de selectie en waarde die alleen wij kunnen bieden in de thuis- en babymarkt", voegde zij eraan toe. "We streven actief naar hogere voorraadniveaus om aan de bewezen vraag te voldoen."
Een gebrek aan voetgangers helpt ook niet. Placer.ai, een analysebureau voor voetgangers, merkte op dat in december 2022 het bezoek 26,5% lager was dan in december 2021, en dat het bezoek in november 23,1% lager was dan in dezelfde maand een jaar eerder.
In de eerste negen maanden van boekjaar 2022 kwam het verlies van Bed Bath & Beyond uit op $1,117 miljard, of $13,40 per verwaterd aandeel, vergeleken met een verlies van $400,518 miljoen in 2021, of een daling van $3,90 per aandeel. .
Less verder: furnituretoday.com