Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
'CO2-uitstoot besparen op wandpaneelvervoer'

Wandpaneelfabrikant en Brenger gaan voor efficiënter transport

Na een succesvolle pilotfase tekenden akoestische Deense wandpaneelfabrikant WoodUpp en Nederlands koeriersplatform Brenger vandaag voor een vaste samenwerking. Brenger verzorgt daarmee vanaf nu de zakelijke transporten en retouren voor WoodUpp. Dat gaat naar verwachting om zo’n 300 ritten per maand die via de technologie van Brenger worden ingeboekt op al rijdende bussen in Nederland en België. Waarmee Brenger en WoodUpp zo’n 3000kg aan CO2-uitstoot maandelijks besparen op het transport.



Duurzamer een wandpaneel in huis
De vraag naar akoestische wandpanelen steeg de afgelopen jaren vrij rap. Niet alleen vanwege het gerecycled Scandinavisch design, dat erg in trend is, ook omdat veel nieuwbouwhuizen opgebouwd uit beton en metaal, extra akoestisch (natuurlijk) materiaal nodig hebben. Maar hoe de houten wandpanelen efficiënt en snel te bezorgen bleef voor WoodUpp een terugkerende vraag. Het bedrijf kon er zelf niet tegenop werken en plannen. Een pakket wandpanelen van 2,5 meter kan bijvoorbeeld niet afgeleverd als er niemand thuis is. Met de technologie en het koeriersnetwerk van Brenger werkt de wandpaneelspecialist nu aan een optimale service van zowel de aankoop, het vervoer, de planning en eventuele retour van hun producten.


Jesper Elenbaas.

Jesper Elenbaas, directeur bij WoodUpp Nederland: “Het transport van onze vaak grote panelen was altijd al een heet hangijzer voor ons. We konden de vraag lange tijd niet bijbenen, bovendien verwacht de consument snelle bezorging en uiterst professionele communicatie op het gebied van transport. We zijn dan ook erg blij met deze verse samenwerking met Brenger. De technologie van Brenger en hun vertrouwde koeriersteam helpen ons weer verder met het verbeteren  van onze dienst.”


Wisse Koedam en Derk van der Have.

Meer dan een business partner
Wisse Koedam, CFO en oprichter van Brenger: “Wij zijn supertrots op deze samenwerking: WoodUpp is niet alleen een mooi duurzaam bedrijf, de mensen die er werken zijn ook te gek. We staan bij Brenger net zoals bij WoodUpp voor duurzaamheid, aan de vooravond voor verdere internationalisering én zijn allebei ambitieus. We vinden elkaar daarmee niet alleen als klant en opdrachtgever, maar zijn aan elkaar gewaagd als ondernemende sparringpartners.”

Samen transport innoveren
Beiden bedrijven hebben innovatie tenslotte hoog in het vaandel. Zo ontwikkelde WoodUpp een VR-beleving, waarmee op voorhand wordt gecheckt of het paneel goed staat in huis. Bovendien werken Brenger en WoodUpp samen aan een Woocommerce-integratie om het inboeken van transporten te automatiseren en het bezorgproces te versnellen. In principe zonder tussenkomst van een medewerker, al staat er altijd een gedreven service team klaar om te helpen.


Meer informatie:
Brenger
Vossiusstraat 3
1071AB Amsterdam
zakelijk@brenger.nl
www.brenger.nl

Publicatiedatum: