Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Omzet Action stijgt met 27%

In de eerste negen maanden van 2022 heeft Action een omzet van €6,1 miljard behaald. Dat is een groei van 27% in vergelijking met de eerste negen maanden van 2021. Het aantal winkels steeg met 150 naar 2.133 winkels. Dit leverde banen op voor 4.300 medewerkers. De omzetstijging betreft het gehele assortiment van Action, met uitschieters in dagelijkse boodschappen en producten die direct te maken hebben met het toegenomen energiebewustzijn van huishoudens in heel Europa.



Dagelijkse en energiebewuste producten
CEO van Action, Hajir Hajji: “Juist in een tijd van stijgende prijzen en dalende koopkracht zijn klanten blij bij Action hun dagelijkse, noodzakelijke boodschappen tegen de laagste prijs te kunnen kopen. Wij zien een stijging van dagelijkse boodschappen zoals wasmiddel, zeep, toiletpapier en keukenrollen die tot 30% hoger ligt dan eerdere jaren. Maar we zien ook producten die extra in trek zijn door de stijging van de energieprijzen, zoals elektrische kachels, kaarsen, plaids, pantoffels en batterijen.”

Teams op winkelvloer zijn fundament
In de eerste 9 maanden van 2022 kwamen er 4.300 nieuwe banen bij doordat 150 winkels werden toegevoegd. Action investeert in het ontwikkelen van de eigen medewerkers. Hajji: “Wij zetten ons in voor nieuwe banen, voor meer carrièremogelijkheden en kansen voor onze medewerkers. Hun groei loopt parallel aan de groei en ontwikkeling van Action. De sfeer en service op de winkelvloer maken het verschil voor onze klanten. Zij zien een aantrekkelijke winkel met een betrokken Action team dat het naar de zin heeft. Voor onze medewerkers zijn wij in de markten waarin wij opereren actief met het maken van nieuwe afspraken over beloningspakket en arbeidsvoorwaarden. Wij vinden het belangrijk dat onze collega’s niet alleen passend worden beloond, maar dat ook rekening wordt gehouden met de uitzonderlijke economische situatie.”

De verschillen in wet- en regelgeving in de tien landen waar Action actief is, maken dat per land passende afspraken worden gemaakt. In Nederland heeft Action met de ondernemingsraad een akkoord bereikt over een nieuw arbeidsvoorwaardenreglement (AVR) voor 2023 2 met een salarisverhoging tot 10% – bestaande uit 2% eenmalige en 8% structurele verhogingen.

Eerder informeerde Action haar medewerkers in alle landen dat zij in december een eenmalige netto uitbetaling ontvangen, om hen te bedanken voor hun inzet. Deze eenmalige uitkering bedraagt in Nederland €350 netto.

Voortgang in verduurzaming
Ondanks de turbulente marktomstandigheden gaat Action door op het ingeslagen pad van verdere verduurzaming van het aanbod en winkels, vanuit de overtuiging dat het mogelijk is om zowel lage prijzen als duurzame artikelen te bieden. Hajji: “We boeken goede vooruitgang in duurzame inkoop. Zo hebben wij de datum waarop wij 100% van ons katoen gecertificeerd duurzaam kunnen leveren twee jaar naar voren gehaald van 2025 naar eind 2023. Voor 100% duurzaam ingekocht hout hebben we deze datum één jaar weten te vervroegen, naar 2024.”

Meer informatie:
Action
www.action.com

Publicatiedatum: