Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Doe-het-zelfzaken, keuken- en vloerbedrijven 4% minder omzet

Meubel- en woninginrichtingszaken zetten in augustus ruim 10% minder om

De detailhandel heeft in augustus 1,7 procent meer omgezet dan in augustus 2021, meldt het CBS. Het verkoopvolume was echter 6,0 procent lager. De omzet van de foodsector groeide met 7,7 procent, terwijl de omzet van de non-foodsector kromp met 2,5 procent. Daarnaast is online 0,4 procent minder omgezet dan een jaar eerder.


Doe-het-zelfzaken, keukenbedrijven en vloerenfirma's zetten 4% minder om.

De omzet van de non-foodwinkels kromp in augustus 2022 met 2,5 procent. Het volume (de voor prijsveranderingen gecorrigeerde omzet) was 8,1 procent lager dan een jaar eerder.

De drogisterijen en de winkels in recreatieartikelen hebben in augustus meer omgezet dan in augustus 2021. Daarentegen hebben andere deelbranches zoals de winkels in consumentenelektronica en witgoed, de winkels in doe-het-zelfartikelen (inclusief keukens en vloeren), de winkels in kleding, de winkels in schoenen en lederwaren en de winkels in meubels en woninginrichting in augustus minder omgezet.


Meubel- en woninginrichtingszaken zetten ruim 10% minder om.

Online 0,4 procent minder omgezet
De online omzet was in augustus 0,4 procent lager dan in augustus 2021. Webwinkels (als hoofdactiviteit verkoop via internet) hebben 2,6 procent minder omgezet. De online omzet van winkels waarvan de verkoop via het internet een nevenactiviteit is (multi-channelers), groeide met 2,7 procent.

Foto ter illustratie © Katarzyna Bialasiewicz | Dreamstime.com 

De online omzet van de winkels in voedingsmiddelen en drogisterijen lag in augustus 2022 hoger dan in augustus 2021. De omzet van overige online deelbranches lag in augustus 2022 iets lager dan een jaar eerder. 

Publicatiedatum: