Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

IKEA kiest na pitch voor DDB Unlimited als lead agency

IKEA Nederland brengt de merkstrategie- en campagneontwikkeling onder bij DDB Unlimited. Het creatief bureau won een pitch die werd begeleid door Fred Moolhuijsen van Brand & Business Architects, expert in pitch consultancy. DDB Unlimited kwam zowel op strategisch als creatief niveau sterk naar voren. Er wordt nu hard gewerkt aan de uitwerking van de nieuwe merkpositioneringsstrategie om de positie van IKEA als marktleider en betekenisvol merk in Nederland blijvend te versterken. IKEA wil in deze tijden – waarin veel verandert en concurrentie toeneemt – relevant blijven voor zoveel mogelijk mensen. De nieuwe merkpositionering wordt uitgerold naar alle kanalen en het eerste werk is zichtbaar vanaf september 2022.  
DDB Unlimited gaat IKEA Nederland ondersteunen bij het opstellen en het uitvoeren van de nieuwe merkpositioneringsstrategie, waarbij communicatie en marketing zullen samensmelten. IKEA wil toe naar een meer holistische aanpak, zodat klanten en medewerkers via alle kanalen (online en offline) een nog consistentere en sterkere merkbeleving ervaren: als consumentenmerk, werkgeversmerk en als corporate merk. Om meer inzicht in de markt te krijgen, werkte IKEA samen met MARE, specialist in futureproof kwalitatief onderzoek.

Iris Midavaine, Country Communication Manager IKEA Nederland: “We mogen ons na bijna tachtig jaar nog altijd rekenen tot een van de sterkste merken ter wereld, en we bouwen op een rijke historie en een sterk fundament. Met de vele uitdagingen anno 2022 zijn we relevanter dan ooit: een fijn thuis is zo ontzettend belangrijk, en wij proberen deze plek - en daarmee het dagelijks leven - voor zoveel mogelijk mensen makkelijker, beter, betaalbaarder en duurzamer te maken." 

Carolien Hulstman, Country Marketing Manager IKEA Nederland vult aan: “Tegelijkertijd gaan we met nieuwe concurrentie, generaties en kanalen een volgende fase in. We willen dat IKEA een merk is waar mensen zich graag aan willen blijven verbinden. In DDB hebben wij een nieuwe langetermijnparter gevonden die ons daarbij op creatief strategisch vlak helpt.”

Dick van der Lecq, CEO DDB Unlimited: “IKEA is een supersterk iconisch merk, maar met nieuwe concurrentie, generaties en kanalen gaat het een nieuwe fase in. We zijn heel trots om hier deel van uit te mogen maken.”

Met de keuze voor DDB Unlimited komt een einde aan de samenwerking met Buutvrij for life. Het Amsterdamse creatieve bureau creëerde sinds 2019 betekenisvolle en creatieve campagnes voor IKEA - waaronder ‘Iedereen Slim’ -, de catalogus als audioboek en het prijswinnende ‘Bring Back Friday’ - het duurzame tegengeluid op Black Friday. Het Zweedse woonwarenhuis bedankt Buutvrij dan ook enorm voor de fijne samenwerking - TACK! - waarbij een toekomstig potje verstoppertje spelen met (en in) IKEA niet wordt uitgesloten.

Meer informatie:
IKEA
www.ikea.nl 

Publicatiedatum: