Het nieuwe logo van de Molteni Group, ontworpen door Nicola-Matteo Munari, symboliseert de synergie die bestaan tussen de merken van de Groep: Molteni&C, Dada, UniFor en Citterio. De vier merken worden samengebracht onder één identiteit, met het nieuwe logo. Het ontstaan van het logo is het resultaat van een lang proces, waar de geschiedenis van de groep met nieuwe ogen bekeken werd.
Molteni Museum.
Een nieuw merk is altijd een belangrijke stap voor een bedrijf, een teken dat er iets gaat veranderen. In 1968 was het juist een nieuw handelsmerk, ontworpen door Hans von Klier en Luca Meda, dat de overstap van Molteni&C markeerde van het vervaardigen van traditionele antieke meubels naar wat we nu designmeubels noemen. Met de jaren negentig presenteerde Molteni&C nieuwe, elegante en verfijnde graphics met een nieuw logo, ontworpen door Felix Humm, dat nog steeds wordt gebruikt.
"Het nieuwe logo van de Gruppo Molteni is symbool, icoon en embleem van zijn identificerende waarden, het vertegenwoordigt een knipoog naar de toekomst en een kans om verleden en heden te heroverwegen", aldus de Molteni Group.
Meer informatie:
Molteni Group
www.moltenigroup.com