Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Rainier Zweep directeur marketing en sales SieMatic Nederland:

"De keuken wordt steeds meer een meubel"

“Keuken en woonkamer gaan steeds meer in elkaar over. Sterker nog, de keuken wordt steeds meer de sociale hotspot. Met SieMatic spelen we hier op in", vertelt Rainier Zweep. Hij is directeur marketing en sales van SieMatic Nederland. Het van oorsprong Duitse keukenbedrijf is niet meer weg te denken uit de branche. In 1929 is het bedrijf opgericht en vooral bekend geworden met de greeploze keuken.


Directeur marketing en sales Nederland Rainier Zweep.

"Al in een vroeg stadium stond SieMatic bekend als een bedrijf dat het net iets anders aanpakt dan andere, zoals met de greeploze keuken. Anno 2021 kan op verzoek een keuken zelfs in 1950 verschillende kleuren geleverd worden. Dan kunnen niet veel keukenfabrikanten nazeggen."

De kleuren vliegen rond je oren in de keukenwereld, maar de apparaten daarentegen zijn ver te zoeken. "Tegenwoordig willen we steeds minder apparaten zichtbaar hebben in de keuken. Neem bijvoorbeeld de afzuigkap, deze is inmiddels verwerkt in de kookplaat zelf. De apparatuur wordt steeds slimmer met technische snufjes." 
Wat aan SieMatic bijzonder is, is dat ze bij de nieuwe kleuren ook inspelen op de trend die in de rest van het interieur te zien is. "De keukens kunnen in metallic bijvoorbeeld warm champagne geleverd worden. Zo brengt het eenheid met de woonkamer. Ze zeggen dat komende zomer de summer of love gaat worden, dat wordt het zeker met deze kleuren." 



"Met wat we nu weten staan we de komende jaren voor een uitdaging", gaat hij verder. "Er is schaarste aan woningen en deze kunnen wij niet verhelpen, we zijn geen bouwer hiervan. Maar we kunnen er wel voor zorgen dat de keuken wordt geleverd precies zoals de gebruiker die wil. De huizen die nu worden gebouwd zijn duurzamer en het CO2-neutrale speelt een steeds grotere rol. Ons productieproces voldoet aan de ISO 14001 normen en is FSC gecertificeerd. SieMatic onderzoekt momenteel hoe het de komende jaren mogelijk moet worden om haar keukens CO2-neutraal te produceren." 



Uitdaging
"Met wat we nu weten staan we de komende jaren voor een uitdaging", gaat hij verder. "Er is schaarste aan woningen en deze kunnen wij niet verhelpen, we zijn geen bouwer hiervan. Maar we kunnen er wel voor zorgen dat de keuken wordt geleverd precies zoals de gebruiker die wil. De huizen die nu worden gebouwd zijn duurzamer en het CO2-neutrale speelt een steeds grotere rol. De keukens die wij produceren worden van FSC-hout en volgens de ISO 14001 gemaakt. Daarmee gaat het voor SieMatic komende jaren mogelijk worden om naar die CO2-neutrale keuken te gaan." 

Een groot aandachtspunt is het grondstoftekorten, dat speelt ook bij SieMatic. "Het geluk is dat wij een termijnproduct hebben. Bijna geen enkele klant heeft de keuken de volgende dag nodig. We proberen de keuken altijd volgens afspraak te leveren. Met de kanttekening je kunt wel een contract hebben, maar als er geen grondstoffen zijn dan houdt het op."

Meer informatie:
SieMatic
www.siematic.com