Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Terugblik op Domotex Asia/Chinafloor 2020

Domotex Asia/Chinafloor was de eerste vakbeurs op het gebied van vloerbedekking en vloeren die na de uitbraak van de Covid-19-pandemie weer werd gehouden. Op 2 september beleefde de beurs, die plaatsvond in het New Exhibition and Convention Center (NECC) in Shanghai, haar laatste dag. Het evenement, dat wordt beschouwd als ’s werelds meest toonaangevende vakbeurs op het gebied van vloeren in de regio Azië-Pacific, was een groot succes en wist 852 vloeren- en vloerbedekkingmerken bijeen te brengen en ruim 40.862 bezoekers te trekken.



Vanuit de hele wereld aanwezig
Via Global Flooring Connect (GFC) kon het internationale publiek van Domotex Asia/Chinafloor het evenement virtueel bijwonen en digitaal in contact komen met de exposanten op locatie. Via het GFC-platform hadden 341 exposanten, die 786 topproducten presenteerden, de gelegenheid om te netwerken en zaken te doen met 1.518 geregistreerde kopers van over de hele wereld. Een select aantal standhouders deed ook mee aan het internationale B2B-matchmaking-programma dat eveneens mogelijk werd gemaakt door het GFC-platform en er vonden 63 ontmoetingen en gesprekken plaats met potentiële afnemers vanuit alle delen van de wereld. In de periode van half juli, toen het GFC-platform werd geïntroduceerd, tot en met de laatste dag van de vakbeurs, bezochten 83.000 mensen het platform.

Gedurende de drie dagen van de vakbeurs was er een online webcast, uitgezonden via Twitter Live, die vloerenspecialisten van over de hele wereld de unieke kans bood om de sfeer van de vakbeurs te ervaren door middel van een virtuele tour langs de stands en productpresentaties. De live broadcast werd meer dan 350.000 keer bekeken.



Tegelijkertijd hadden de bezoekers van de fysieke vakbeurs de gelegenheid om de nieuwe Flooring Without Borders (FWB) expositieruimte te bezoeken, waar internationale merken die dit jaar niet op de vakbeurs aanwezig konden zijn als gevolg van reisbeperkingen, zich virtueel presenteerden. De bezoekers ter plaatse konden in contact komen met de internationale bedrijven die op FWB vertegenwoordigd waren via laptops, waarop alle relevante informatie over de bedrijven en producten te vinden was. FWB is het eerste platform in de sector waar merken zowel off- als online aanwezig kunnen zijn. Dit biedt exposanten en bezoekers de beste oplossing om de huidige obstakels te overwinnen en contacten te leggen in een professionele setting.

Soortgelijke evenementen
Om beter in te kunnen spelen op de groeiende trends op de Chinese markt blijft Domotex Asia/Chinafloor haar bezoekersstromen uitbreiden door samen te werken met nieuwe evenementen en tentoonstellingen. Eén daarvan was de nieuwe C+D Shanghai Contract and Decor Exhibition, die werd gehouden in een afzonderlijke maar wel met de vakbeurs verbonden ruimte en in het teken stond van inrichting, kantoorruimtes, enz. C+D Shanghai gaf de vakbeurs een nieuwe impuls en maakt de weg vrij voor verdere ontwikkeling van het evenement om een nog groter en gediversifieerd publiek te kunnen trekken. Binnen het Contract and Décor Exhibition raamwerk van C+D Shanghai werd de conferentie Interior Prefabricated Decoration (IPD) gehouden, waarbij ruim 300 interieurbedrijven aanwezig waren en meer dan 30 van de grootste namen uit de Chinese bouwsector, evenals projectontwikkelaars en toeleveranciers. Tijdens deze conferentie kwamen de nieuwste trends op het gebied van digitale transformatie en industrialisering aan bod.

Alle ogen gericht op maart 2021
Ondanks de mondiale uitdagingen op het gebied van de volksgezondheid en economie is de editie van Domotex Asia/Chinafloor 2020 succesvol verlopen en bood zij de sector een welkom handelsplatform in deze onzekere tijd. Domotex Asia/Chinafloor gaat met veel vertrouwen door om de sector de juiste middelen, platforms en mogelijkheden te bieden om weer op te starten en deze belangrijke Aziatische hub voor vloerbedekking en vloeren operationeel te houden.

Domotex Asia/Chinafloor hoopt exposanten en bezoekers die er dit jaar niet bij konden zijn volgend jaar van 24 tot 26 maart te mogen begroeten in het Shanghai New International Expo Center in Pudong.

Meer informatie:
Domotex Asia/Chinafloor
www.domotexasiachinafloor.com 

Publicatiedatum: