Dutch Design Week 2020 online succes

Dutch Design Week (DDW) kijkt terug op een succesvolle virtuele editie met een bereik van vele honderdduizenden, voornamelijk professionals. De organisatie is trots op wat er samen met de ontwerp community in korte tijd is bereikt, de grote diversiteit aan interessante design content die hieruit is voortgekomen en de relevante verbindingen die de afgelopen negen dagen zijn gelegd. Bedrijfsleven, professionals, overheden, media en ontwerpers wisten elkaar gedurende de week te vinden om ideeën uit te wisselen. Tegelijkertijd blijft het fysieke onderdeel onmisbaar. DDW ziet een toekomst als hybride festival met een online en offline component.



Dankzij ruim 1500 (inter)nationale ontwerpers ontpopte DDW zich de afgelopen week als online middelpunt van de creatieve industrie. Met 750 3D Viewing Rooms, virtuele tours, matchmaking sessies, DDW TV, livestreams van partners en ontwerpers, aandacht op nationale tv en radio en o.a. een virtueel bezoek van Minister van Onderwijs, Cultuur en Wetenschap, Ingrid van Engelshoven, beschouwt de organisatie het virtuele festival als een succes. Het festival bereikte honderdduizenden mensen via verschillende kanalen. Naast de vele website bezoekers en DDW TV-kijkers van over heel de wereld, was er ook ruim aandacht voor het programma vanuit (inter)nationale media. “De combinatie van virtueel en fysiek, dat wordt de toekomst van DDW. Uiteindelijk blijft het echt samenkomen natuurlijk een onmisbare ervaring”, zegt Martijn Paulen, directeur Dutch Design Foundation. 

Twee weken voor aanvang van het festival hoorde de organisatie dat het fysieke component op advies van de Veiligheidsregio geen doorgang kon vinden. Zodoende werd besloten alle pijlen in de resterende weken te richten op een volledig virtuele DDW. Dat vroeg een enorme flexibiliteit van alle betrokkenen; de deelnemers, partners en organisatie. Paulen: "Een van de meest bijzondere dingen die we hebben gezien deze week is de veerkracht van de ontwerp community. Zij hebben in korte tijd een fantastisch online programma neergezet en alle virtuele mogelijkheden ten volste benut."

Mede om die reden heeft de organisatie besloten om de 750 3D Viewing Rooms niet negen, maar negentig dagen online beschikbaar te maken. Alle video content en de uitzendingen van DDW TV zouden sowieso al beschikbaar blijven op het platform. “Er is zoveel waardevolle content gecreëerd. Wij zien het als een belangrijke taak om ervoor te zorgen dat deze content ook door het jaar heen toegankelijk blijft en op verschillende manieren wordt benut. We willen samen met onze partners en de community werken aan nieuwe waardevolle verbanden en verhalen”, aldus Paulen.

Meer informatie:
Dutch Design Week
www.ddw.nl 


Publicatiedatum:



Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


© Wonen360.nl 2020

Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven