Dutch Design Week (DDW) kijkt terug op een succesvolle virtuele editie met een bereik van vele honderdduizenden, voornamelijk professionals. De organisatie is trots op wat er samen met de ontwerp community in korte tijd is bereikt, de grote diversiteit aan interessante design content die hieruit is voortgekomen en de relevante verbindingen die de afgelopen negen dagen zijn gelegd. Bedrijfsleven, professionals, overheden, media en ontwerpers wisten elkaar gedurende de week te vinden om ideeën uit te wisselen. Tegelijkertijd blijft het fysieke onderdeel onmisbaar. DDW ziet een toekomst als hybride festival met een online en offline component.
Dankzij ruim 1500 (inter)nationale ontwerpers ontpopte DDW zich de afgelopen week als online middelpunt van de creatieve industrie. Met 750 3D Viewing Rooms, virtuele tours, matchmaking sessies, DDW TV, livestreams van partners en ontwerpers, aandacht op nationale tv en radio en o.a. een virtueel bezoek van Minister van Onderwijs, Cultuur en Wetenschap, Ingrid van Engelshoven, beschouwt de organisatie het virtuele festival als een succes. Het festival bereikte honderdduizenden mensen via verschillende kanalen. Naast de vele website bezoekers en DDW TV-kijkers van over heel de wereld, was er ook ruim aandacht voor het programma vanuit (inter)nationale media. “De combinatie van virtueel en fysiek, dat wordt de toekomst van DDW. Uiteindelijk blijft het echt samenkomen natuurlijk een onmisbare ervaring”, zegt Martijn Paulen, directeur Dutch Design Foundation.
Twee weken voor aanvang van het festival hoorde de organisatie dat het fysieke component op advies van de Veiligheidsregio geen doorgang kon vinden. Zodoende werd besloten alle pijlen in de resterende weken te richten op een volledig virtuele DDW. Dat vroeg een enorme flexibiliteit van alle betrokkenen; de deelnemers, partners en organisatie. Paulen: "Een van de meest bijzondere dingen die we hebben gezien deze week is de veerkracht van de ontwerp community. Zij hebben in korte tijd een fantastisch online programma neergezet en alle virtuele mogelijkheden ten volste benut."
Mede om die reden heeft de organisatie besloten om de 750 3D Viewing Rooms niet negen, maar negentig dagen online beschikbaar te maken. Alle video content en de uitzendingen van DDW TV zouden sowieso al beschikbaar blijven op het platform. “Er is zoveel waardevolle content gecreëerd. Wij zien het als een belangrijke taak om ervoor te zorgen dat deze content ook door het jaar heen toegankelijk blijft en op verschillende manieren wordt benut. We willen samen met onze partners en de community werken aan nieuwe waardevolle verbanden en verhalen”, aldus Paulen.
Meer informatie:
Dutch Design Week
www.ddw.nl


Abonneren
Vacatures
- Accountmanager Regio West-Nederland | Just Design
- Accountmanager Buitendienst | GARANT Nederland
- Implementatie Consultant | LogicTrade
- Accountmanager Buitendienst | Keijser&Co
- Accountmanager Zuid-Nederland (fulltime) | Zimmer+Rohde
- Assistent Store Manager / Senior Interior Designer | RAW Interiors
- Accountmanager Cedeko Oost Nederland (M/V)
- E-commerce specialist | Mars & More
- Online Marketeer | Mars & More
- Junior Interieuradviseur / Verkoopmedewerker | Luxury By Nature
Top 5 - gisteren
- Faillissement vloerenbedrijf Anil Laminaat Outlet is vernietigd door rechtbank Haarlem
- Peter Gillis geeft tour door zijn indrukwekkende optrekje
- Rechtbank Almelo verklaart meubelwinkel in staat van faillissement
- "We gaan zwaar investeren in Nederland"
- 'Franken Keukens BV is failliet, maar eenmanszaak Warehouse gaat gewoon door'
Top 5 - afgelopen week
Top 5 - afgelopen maand
Weer
Dutch Design Week 2020 online succes
Publicatiedatum:
Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier
Ander nieuws uit deze sector:
- 2023-03-31 Veiligheid en voorzorgsmaatregelen bij het werken met EPDM-lijm
- 2023-03-31 Meubelwinkels en woninginrichters zien omzet stijgen, dhz-, keuken- en vloerenzaken leveren in
- 2023-03-31 Inflatie in maart 4,4 procent bij snelle raming
- 2023-03-31 INretail onderzoek: winkelcriminaliteit groeit
- 2023-03-31 Na 60 jaar arbeid draagt Dirk Huurman sr. het stokje van Bouwhof over aan zoon Jan Bart
- 2023-03-31 Woonwinkel met breed assortiment luxe accessoires, decoratie en designmeubelen failliet
- 2023-03-31 Artemis Group breidt directie uit
- 2023-03-31 Royal Delft viert 370-jarig bestaan
- 2023-03-30 Aandachtspunten bij het kopen van een huis
- 2023-03-30 Polspotten gaat samenwerking aan met FIEGE voor duurzame logistieke oplossingen
- 2023-03-30 Nu al 4 keer zoveel stakingen als gemiddeld
- 2023-03-30 René Dekker van Dekker Interieur: 'Jarenlang gedroomd over dit concept’
- 2023-03-30 Nieuwe Dutchbone collectie lente/zomer 2023 straalt warmte en sfeer uit
- 2023-03-29 'Oplossingen voor krappe bedrijfsruimtemarkt nog ver weg'
- 2023-03-29 JUNG’s laat tijdelijke en duurzame installatie zien op Fuorisalone 2023
- 2023-03-29 5 tips voor Milaan Design Week 2023
- 2023-03-29 'Slimme' bouwer moet activiteiten staken
- 2023-03-29 Franken ziet zijn keuken- en badkamerzaak failliet gaan
- 2023-03-29 Beschikbaar inkomen huishoudens 2 procent hoger in 2022
- 2023-03-29 Interessante productpresentaties in het Atrium tijdens MDXL Project & Interieur