Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
"Het doel is om een bredere, jongere doelgroep aan te spreken"

Woninginrichter lanceert digitale woonstudio

Woninginrichter Roobol lanceert vandaag, 15 juli, een digitale woonstudio waarin klanten hun droomkamers kunnen inrichten met honderden producten uit het Roobol assortiment. Iedereen kan zijn ideeën over het inrichten van zijn huis werkelijkheid maken in een digitale omgeving.

“Om de digitalisering van de wereld kun je niet meer heen en Roobol gaat daarin mee met de tijd”, zegt Martine Roobol van het gelijknamige bedrijf. “Met bijna 75 jaar ervaring is Roobol dé specialist in woninginrichting. We weten precies waar klanten naar op zoek zijn en tillen dat idee vanaf 15 juli naar een hoger plan.”



Vanaf die datum kunnen bezoekers terecht in de flagshipstore in de Rotterdamse Woonmall Alexandrium en in de Roobol winkel in Roosendaal waar de winkels zijn omgetoverd tot experience centers. In zo’n experience center in huiskamerstijl zal op een groot scherm de digitale woonstudio centraal staan waarin klanten honderden producten digitaal in een woonkamer, slaapkamer, keuken of gang kunnen passen. Dankzij dit overzicht krijgt de klant echt een goed beeld van hoe verschillende soorten vloeren, gordijnen, raambekleding en behang mooi gecombineerd kunnen worden. Stylisten helpen de klanten met advies, maar ook met gebruik van de digitale Woonstudio.

"Het doel is om een bredere, vooral jongere doelgroep aanspreken in een eerder stadium van de customer journey", laat Jaap van Iwaarden weten. "Daarmee verwachten we een verdere stijging van het aantal klanten in onze winkels. Daarbij geloven we dat de woonstudio ervoor zorgt dat klanten sneller geneigd zijn om het complete plaatje bij Roobol te bestellen. En dat is wat we graag willen; de complete woondroom van de klant realiseren."

De Woonstudio-tool is ook op de website van Roobol en in alle andere 36 winkels beschikbaar. Daarnaast worden er vanaf nu wekelijks nieuwe Roobol winkels omgebouwd tot experience centers. “Daardoor kunnen klanten overal hun gedachten zichtbaar maken. Of je nu lekker op je laptop thuis op de bank zit of onderweg met je telefoon bezig bent: Je kunt de tool overal mee naartoe nemen en dat maakt deze manier van visualiseren uniek.”

In alle 37 Roobol winkels is het nu dus gemakkelijker via de digitale woonstudio de woondroom van klanten waar te maken. “Dat is wel zo handig wanneer je een keuze wil maken uit vloeren, raambekleding, gordijnen en behang. Vaak vinden mensen dat lastig en nu wordt het veel gemakkelijker zichtbaar. Woonwensen komen zo tot leven.”

Meer informatie:
Roobol
www.roobol.com