Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Wijnand Jongen, directeur bij Thuiswinkel.org:

'Fysieke en webwinkels: versterk elkaar juist nu!'

Veel winkels in de winkelstraat hebben in de afgelopen dagen hun deuren gesloten. “De veiligheid van consumenten en medewerkers in winkels, op de werkvloer, in fulfilment- en distributiecentra en bij vervoerders staat natuurlijk voorop, maar we zijn blij met elk initiatief dat ervoor zorgt dat fysieke winkels veilig open kunnen blijven”, zegt Wijnand Jongen, directeur bij Thuiswinkel.org. “Juist in deze tijd moeten de on- en offline winkels elkaar helpen. We doen het samen, ook hier.”

Voor veel Nederlanders is online winkelen een onderdeel van de oplossing om thuis (over)leven en thuis werken mogelijk te maken. “Webwinkels, fysieke winkels met een eigen webwinkel en fysieke winkels met afhaalpunten kunnen elkaar in deze bizarre tijden juist versterken”, aldus Wijnand Jongen. “Het is van groot belang dat consumenten producten kunnen blijven kopen. Dat kan in een fysieke winkel of online, waarbij de bestelde pakketjes afgehaald kunnen worden bij een winkel of afhaalpunt of thuis worden bezorgd. Hoe dan ook, on- en offline hebben elkaar juist nu nodig. 

Nieuwe afzetkanalen
De afgelopen dagen is er sprake van een forse groei aan (web)winkels die hun producten via social media (bijvoorbeeld via Facebook) en/of platformen (zoals bol.com en Marktplaats) aan consumenten presenteren. “Deze nieuwe online afzetkanalen bieden webwinkels en fysieke winkels juist nu extra mogelijkheden. Retailers die in de afgelopen jaren online actief zijn geworden, zijn als eerste in staat om flexibel in te spelen op consumenten die verplicht zijn om vanuit huis hun leven in te richten”, aldus Wijnand Jongen.

Meer informatie: www.thuiswinkel.org

Publicatiedatum: