Net vier maanden open: 'De loop kwam er eigenlijk net lekker in'

'Eerste woonwinkel in Nederland gaat op eigen initiatief dicht, maar blijft wel op afspraak open'

Gisteren, zondag 15 maart, spraken de ministers Bruins en Slob het land toe over de laatste ontwikkelingen en genomen maatregelen rondom het coronavirus. Duidelijk werd dat horeca, scholen en andere gelegenheden moeten sluiten tot ten minste 6 april. Dit heeft veel gevolgen voor de hele economie. Wat zal dit voor effect (gaan) hebben op de woon- en interieurbranche?

Jeroen Speksnijder, eigenaar van woonwinkel Spektakel Wonen, sluit op eigen initiatief de deuren van zijn woonwinkel. ''Wij nemen het coronavirus erg serieus", geeft hij aan.

Opvallend genoeg gaat deze bijzondere woonwinkel uit Amersfoort op eigen initiatief dicht. Wel kunnen mensen een afspraak maken om de winkel te bezoeken. Dit terwijl deze regel tot vooralsnog nog niet is opgelegd door de regering.

Jeroen: "We zijn nu ruim vier maanden open en maken steeds vaker mee dat ondanks de grote verkoopoppervlakte het best wel druk kan zijn. De loop kwam er eigenlijk net lekker in."

Wel opvallend, dit zal je dus gaan merken aan de omzet de komende tijd?
"Jazeker, dit kan niet anders en gaat zeker zeer doen. Ik denk zelfs best wel heel erg veel pijn."

Vanwaar dan toch dit besluit?
"Wij gaan voor 100% veiligheid voor onze klanten. Zo sprak ik bijvoorbeeld een Belgische collega die te maken heeft met een zaterdagsluiting. Omdat mensen nu meer tijd hebben en op zaterdag niet kunnen inkopen, is het doordeweeks minimaal net zo druk als op de zaterdag. Dit kan ook niet de bedoeling zijn en op deze manier sla je de plank mis. Het coronavirus kent geen weekenden. Met onze winkel en assortiment denken we buiten de lijntjes, dit blijven we vooral doen en is dus ook de reden dat we op eigen initiatief dit hebben besloten", aldus Jeroen.

Klanten kunnen dus wel de winkel op afspraak bezoeken? "Jazeker! Dit deden wij al buiten de reguliere openingstijden om en zetten we voorlopig dus even door. Als klanten ons een mail sturen, maken we een afspraak en kunnen we ze van dienst zijn. Heeft ook wel wat, één op één verkoop. Lekker de hele winkel voor jezelf. Een soort personal shopping."

"Gelukkig hebben we ons complete assortiment goed functionerend online staan. Mensen kunnen dus ook vanuit huis lekker blijven bestellen. Omdat het aantal thuisblijvers groter is, maken we misschien meer online omzet. Hier hopen we dan maar een beetje op."


Jeroen Speksnijder

"We merken dat mensen op dit moment anders gaan aankopen, hier dienen wij ook creatief en op een andere denkwijze mee om te gaan. Zo hadden we vorige week een klant die interesse toonde in een bepaald product. Via een live whatsapp verbinding hebben we de klant extra toelichting kunnen geven en info kunnen verstrekken. De klant kocht het product en dat hebben we de volgende dag op kunnen sturen. Een andere verkoopmethodiek, maar ook wel weer toepasselijk. Natuurlijk hopen we dat de crisis zo snel mogelijk voorbij is en de mensen weer gewoon met zijn allen in de winkel kunnen komen. Maar nu is het zoals het is en hebben we ermee te dealen.''

Meer informatie:
Jeroen Speksnijders -Spektakel Wonen
Chromiumweg 10
3812 NL Amersfoort 
jeroen@spektakelwonen.nl 
www.spektakelwonen.nl


Publicatiedatum:
Auteur:
©



Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


© Wonen360.nl 2020

Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven