'Interieurwinkels gaan het zwaar krijgen'

Broers Labordus vieren 20-jarig jubileum: ''De markt is erg veranderd''

Ebe en Constantijn Labordus van LabordusAgenturen vieren hun 20-jarig jubileum. De twee blikken terug op mooie jaren.
Sinds januari 2000 is het agentschap, met een toonaangevend merkportfolio, geheel volgens Italiaanse traditie in handen van de broers.

Het familiebedrijf heeft een exclusief Nederlands agentschap voor de volgende merken: Cassina, Kartell, Cappellini, Karakter en JoV. LabordusAgenturen richt zich op het topniveau van de Nederlandse retail- en projectmarkt. Ook op verzoek van de architect of opdrachtgever kunnen projectspecials of meubelitems op maat gerealiseerd worden, in samenwerking met productiepartners. 


Links Ebe Labordus, met broer Constantijn.

Pand de Globe
Voor oprichter Ebe begon het avontuur twintig jaar geleden, nadat hij vijf jaar bij een meubelagentschap had gewerkt. ''Ik begon in 2000 voor mezelf en reed met mijn auto naar Italië, richting de Brianza streek. Ik ben begonnen met Porada en MisuraEmme. Ik belde klanten op en stond op de stoep om een eventuele samenwerking verder te bespreken. Zo rolde het portfolio steeds verder uit en kreeg ik het commercieel steeds drukker. Mijn broer stelde na een jaar voor om mij te helpen met het logistieke gedeelte en de orderverwerkingen, want ik kwam er niet meer aan toe. Sindsdien werken we samen en werken mijn vrouw en de vrouw van mijn broer ook in het agentschap, een echt familie bedrijf!

Nu, twintig jaar later is LabordusAgenturen volgens Ebe een begrip in de design wereld. ''Wij vertegenwoordigen prachtige merken, hebben na zoveel jaar echt een naam opgebouwd en daar zijn we trots op.''
Ebe begon op een zolderkamertje en is vrij snel na zijn bedrijfsgroei in (design) 'Pand de Globe' getrokken, inclusief kleine showroom, in Voorschoten. Hier zit het agentschap nog steeds, maar ze zijn sinds kort verhuisd van de beneden- naar de bovenverdieping. ''Onder ons komt een Cassina concept Gallery gerund door Nico van Duijn Interiors.

Grote veranderingen 
In die twintig jaar is er ook ontzettend veel gebeurd in de meubelbranche en -markt. ''Vroeger was er nog niks online, dus de Retail zag er toen heel anders uit. Er waren veel grote, aansprekende interieurzaken. Ook waren er weinig Scandinavische merken, waardoor het Italiaanse design echt in de kijkers stond. Alles draaide met name om Italiaans en Hollands design.''

Nadat online steeds verder in opkomst kwam, verdwenen er volgens Ebe steeds meer dealers en fabrikanten, mede door de crisis van ruim tien jaar geleden. Ook is er hedendaags een duidelijk verschil te zien tussen high end en het midden segment.

(Interieur)architect wordt steeds belangrijker
Ebe (50) geeft aan dat hij zich over twintig jaar nog graag ziet werken, al zal het dealerland er dan wel weer anders uitzien. ''Er zijn nu enkele interieurinspiratiecentra, verspreid over het land. Deze zijn en worden steeds belangrijker, doordat hier beleving centraal staat en dit ook te ervaren is. Daarnaast zal er plaats blijven zijn voor een aantal prachtige boutique winkels met hun eigen uitstraling, hun eigen identiteit. Een klant welke een nieuw interieur zoekt gaat niet snel meer naar een meubelzaak, maar laat dit over aan de (interieur)architect en gaat met hem of haar samen naar de interieurinspiratiecentra of werkt nauw samen met een boetiek dealer. Hierdoor wordt de architect ook steeds belangrijker."

De broers feliciteren met dit mooie jubileum? info@labordusagenturen.nl
www.labordusagenturen.nl


Publicatiedatum:
Auteur:
©



Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


© Wonen360.nl 2020

Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven