De badkamer als aankoopcriterium in de contractbranche

De badkamer wordt een steeds belangrijkere beslissingsfactor voor hotelgasten en kopers van onroerend goed. Bij Pure Architects in januari 2020 kan de contractsector de nieuwste badkamertrends bekijken en geïnformeerde discussies houden over sanitaire installaties.

Een schone, hygiënische badkamer is wat echt belangrijk is voor hotelgasten blijkt uit een recent onderzoek. 62 procent van de respondenten, noemde een schone badkamer het belangrijkste kenmerk van de inrichting van een hotel. Naast de functionele indeling van sanitaire producten wordt de comfortfactor van deze kamer steeds belangrijker. De woonkamer en de badkamer kunnen zelfs in elkaar overgaan.

95 procent van de respondenten lieten weten dat ze niet zouden terugkeren in een hotel waar de badkamer bij hun eerste bezoek onhygiënisch was. Het is daarom belangrijk om producten te kiezen die weinig onderhoud nodig hebben en gemakkelijk kunnen worden geïntegreerd in de reinigingsprocessen van het hotel. Bovendien moeten douches, badkuipen, wastafels en fittingen er nog lang als nieuw uitzien. Vlakke oppervlakken en hygiënische materialen zoals geëmailleerd staal bevorderen niet alleen de hygiënische omstandigheden in de hotelbadkamer voor gasten - ze creëren ook een sfeer van welzijn.

In Azië maken douchewc's niet alleen deel uit van luxe hotels. De trend voor douchewc's komt nu ook naar Noord-Europa.

Professionals uit de contractbranche kunnen geïnformeerde discussies houden over wat complexe overwegingen kunnen zijn in januari 2020 bij imm cologne, waar tal van vertegenwoordigers uit de sanitaire sector zullen verschijnen: de interieurwereld van Pure Architecten (hal 4.2) richt zich op op producten die nauw verbonden zijn met het vastgoed zelf, waaronder sanitair, wellnessproducten, tegels voor vloeren, plafonds en wanden, bouwtechnologie, verlichtingstoepassingen en smart home-technologieën.

Trendontwikkelingen in het contractsegment beïnvloeden de privébadkamers

Op de particuliere onroerendgoedmarkt worden de grootte en inrichting van de badkamer steeds belangrijker voor beleggers. Luxe badkamermeubels staan vaak op de verlanglijstjes van potentiële kopers. Een hogere aankoopprijs kan dan vaak worden bereikt voor het onroerend goed. Dit soort productontwikkelingen in de contractsector is nu te zien in het particuliere segment. De verkoopcijfers voor douchetoiletten stijgen momenteel. Wellnessproducten zoals infraroodcabines, sauna's en stoomkamers behoren tot de veelgevraagde apparatuur voor privé-spa's.

Pure Architects zal ook in 2020 interessant zijn voor architecten, badkamer- en lichtplanners, interieurontwerpers en kopers: talloze voorbeelden van tapijten, stoffen, vloermaterialen, behang en verf zullen er te zien zijn.

Koelnmesse is 's werelds beste beursorganisator op het gebied van inrichting, wonen en lifestyle. Op het beurscentrum van Keulen behoren de toonaangevende internationale beurs imm cologne evenals de beursformats van LivingKitchen, ORGATEC, spoga + gafa, interzum en Kind + Jugend tot de internationaal gerenommeerde ontmoetingsplaatsen. Koelnmesse heeft de afgelopen jaren specifiek internationale beurzen in de belangrijkste snelgroeiende markten aan haar portfolio toegevoegd. Deze omvatten idd Shanghai, interzum bogotá in Bogotá, interzum guangzhou in Guangzhou en Pueri Expo in Sao Paulo. Met ambista, het online portaal voor het interieurbedrijf, biedt Koelnmesse het hele jaar door directe toegang tot producten, contacten, expertise en evenementen die relevant zijn voor de sector.

Meer informatie:
IMM
www.imm-cologne.com


Publicatiedatum:



Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven