Blijkt uit onderzoek onder Zweden

40% heeft nog nooit van een douchewc gehoord

De voordelen zijn duidelijk: Douchetoiletten zijn hygiënischer en milieuvriendelijker dan gewone toiletten. Maar ondanks die voordelen is de Zweedse consument nog niet geneigd de overstap te maken. Dit blijkt uit een nieuw onderzoek van sanitairbedrijf Grohe.

Dat voor een betere duurzaamheid nieuwe technologieën en innovatie essentieel zijn, is inmiddels wel bekend. De douchetoiletten, die in Azië al vele jaren worden gebruikt, zijn daarvan een goed voorbeeld. Gebruik van de zogenaamde Japanse toiletten, eigenlijk een toilet en een bidet in één, laat een sterke vermindering van water- en papierverbruik te zien. Uit het onderzoek van Grohe blijkt echter dat de Zweedse consument nog aarzelt. Eén op de vijf Zweden heeft ooit een douchetoilet gebruikt, in Zweden of in het buitenland. Vijftien procent van de ondervraagden antwoordt dat ze zelf een douchetoilet zouden willen hebben. Daarentegen meldt 40 procent dat ze zelfs nog nooit van douchetoiletten hebben gehoord.

Naast de voordelen voor het klimaat zijn de douchetoiletten ook hygiënischer. Het water is effectiever bij het verwijderen van bacteriën dan toiletpapier, en is bovendien huidvriendelijker. Verschillende varianten, zoals de Grohe Sensia Arena, zijn bovendien voorzien van een luchtabsorberend systeem zodat ongewenste geurtjes verleden tijd zijn, en zijn gemaakt van porselein met antibacteriële eigenschappen, zodat ze 99,9 procent van alle bacteriën verwijderen. Veel nieuwe douchetoiletten zijn voorzien van een luchtdroger, die toiletpapier overbodig maakt.

Meer informatie:
Grohe
www.grohe.nl 


Publicatiedatum:



Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven