Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
''Beleving staat centraal bij onze klanten en gebruikers''

Prints van Oranje print elke denkbare print op enorme diversiteit aan materialen

Alles wat je maar kan bedenken, geprint op tapijt, meubelstof, vinyl, behang, gordijnen of akoestische panelen. Prints van Oranje regelt het. Elke opdracht, groot of klein, wordt zorgvuldig uitgevoerd. Sinds 2015 is de organisatie, destijds opgericht door interieurarchitect Ab Oosterhof, als zusterbedrijf gaan samenwerken met LEOXX. In 2017 heeft Ab het stokje overgedragen aan Harry van der Loo die het merk nu vertegenwoordigt. Sinds 1 januari 2019 is Prints van Oranje als apart label volledig geïntegreerd met LEOXX.


Project The StreetfoodClub in Utrecht waar Prints van Oranje het printtapijt leverde en de tropische prints op de gordijnen, meubelstof en naadloze vinylbehang achter de bar.

Oorsprong 
De naam Prints van Oranje is ontleend aan een creatieve koppeling tussen het product (prints) en de Nederlandse achtergrond. Het bedrijf ontstond omdat men merkte dat interieurarchitecten hun ei niet kwijt konden bij de bestaande merken en collecties in de markt. Er was een grote behoefte aan het zelf ontwerpen van een design en dat vervolgens laten printen op het gewenste materiaal. Prints van Oranje vulde dit gat en bracht printen op stof, vloeren en behang binnen handbereik. De bestellingen die binnenkomen, zijn voornamelijk van architecten en interieurstylisten voor zowel kleine als grote projecten, uiteenlopend van de inrichting van restaurants en hotels tot kantoren en musea. Ook wordt er vaak gevraagd naar specifiek tapijt of bedrukt vinyl voor exposities en events.

Creatieve ruimte
In de creatieve ruimte in Houten kunnen klanten, architecten en stylisten de juiste interieurmaterialen, patronen en dessins voor het realiseren van hun unieke interieurconcepten uitzoeken. Naast de brede vloerencollectie van LEOXX zijn er stalen voorhanden die meegenomen mogen worden. Daarnaast is er een ruimte waar trainingen worden gehouden met betrekking tot interieurinrichting, zoals een workshop voor het veelgebruikte tekenprogramma SketchUp.


Project Mama Kelly in Amsterdam waar roze printtapijt geleverd werd en specifiek ontworpen meubelstof. 

Meest in trek
Het merendeel van de orders bestaat toch wel uit tapijt-gerichte opdrachten. Antoinet de Heus, online marketeer bij Prints van Oranje en LEOXX: ''Op allerlei manieren bedrukken wij tapijt en dit wordt vaak gecombineerd met dezelfde dessins op gordijnen of meubelstukken. Wij onderscheiden ons doordat we iedere denkbare print kunnen printen op een enorme diversiteit aan materialen, waardoor het gehele interieur een samenhangend verhaal wordt. Zelfs het stofferen, confectioneren en behangen wordt door Prints van Oranje verzorgd indien gewenst! Zo wordt een project van A tot Z gerealiseerd. Dat maakt ons uniek.''
''De nieuwste trend op het gebied van prints is wel het behang dat geschikt is voor de badkamer. Op beurzen die recent hebben plaatsgevonden, bijvoorbeeld Batibouw, is deze trend al regelmatig voorbij gekomen. Dit specifieke behang is vochtbestendig en geeft een enorme charme aan de badkamer.'' Antoinet vervolgt: ''De consument heeft tegenwoordig zo veel over voor het inrichten van zijn interieur, dat zelfs de badkamer er strak en mooi uit mag zien.''


De Streetfoodclub in Utrecht. Achter de bar is het naadloze vinylbehang te zien.

Ondersteuning
Met het team van ontwerpers ondersteunt het bedrijf zoveel mogelijk bij de uitwerking van de interieurprojecten, zodat alle materialen - ook in kleur en dessin - perfect op elkaar afgestemd worden. Doordat de materialen op maat worden gemaakt, wordt er niets onnodig verspild en dragen ze bij aan een duurzame uitvoering. Daarnaast is het mogelijk om elk materiaal te voorzien van eigenschappen die noodzakelijk zijn voor het gebruik. Denk bijvoorbeeld aan stoffen die antibacterieel of brandwerend behandeld zijn.
''Beleving staat centraal bij onze klanten en gebruikers,'' legt Antoinet uit. ''De creatieve mogelijkheden die customized printen te bieden heeft, zijn perfect voor het creëren van verrassende interieurconcepten en het creëren van een bijzondere belevingswereld.''

Trotse projecten
Prints van Oranje heeft recentelijk een aantal mooie projecten opgeleverd waar ze erg trots op zijn. Dit is onder andere The Streetfood Club in Utrecht, waar de koks je meenemen op een culinaire reis langs streetfood-gerechten van over de hele wereld. Het interieur zit vol contrasten maar is zo ontworpen dat alles op een unieke manier samenkomt. Prints van Oranje leverde het uitgesproken printtapijt en de kleurrijke tropische prints op gordijnen, meubelstof en het naadloze vinylbehang achter de bar.


Mama Kelly in Amsterdam is ook omgetoverd tot een prachtig restaurant met spraakmakend roze interieur.

Daarnaast is Mama Kelly in Amsterdam omgetoverd tot een prachtig restaurant met een spraakmakend roze interieur. Deze culinaire hotspot staat bekend om zijn kip- en kreeftengerechten. Dit is terug te zien in het roze printtapijt en de meubelstof die specifiek voor deze horecagelegenheid op maat ontworpen en ontwikkeld zijn. Ook het roze behang is voorzien van een unieke print en sluit perfect aan bij de rest van het interieur.

Meer informatie:
Prints van Oranje
info@printsvanoranje.nl 
www.printsvanoranje.nl