Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Onderzoek van de Vereniging Duitse Meubelindustrie

Meubels wel of niet online kopen?

Jongere consumenten kopen hun meubels liever online, waardoor fysieke winkels steeds meer onder druk komen te staan. Maar wat is de werkelijke numerieke ratio? De Vereniging van de Duitse Meubelindustrie heeft hier een onderzoek aan gewijd.

Volgens de studie Shoppen: online of offline, deed driekwart van de Duitse consumenten hun laatste meubelaankoop in een meubelzaak. 14% kocht de meubels online.
Op het gebied van onlineshoppers lopen singles en jongeren tot 30 jaar duidelijk voorop. Ouderen blijven trouw aan de meubelwinkels. 
Bijna 50% van de ondervraagden gaat eerst online kijken: hoe hoger het opleidingsniveau, hoe actiever men online zoekt. Desalniettemin neemt ongeveer 70% toch nog een kijkje in de winkel voordat ze iets kopen. 
Ruim 80% van de Duitse consumenten heeft gedurende de afgelopen vijf jaar grotere meubels gekocht. Zoals te verwachten daalt dit aandeel met de toenemende leeftijd.

14% van de kopers die via internet meubels bestellen, koopt ongeveer 10% via een webshop en 4% via het internetportaal van een meubelzaak. 

De conclusie is dat het zoeken naar informatie en online shoppen vandaag de dag nog steeds afhankelijk is van leeftijd. Dit zal in de toekomst aanzienlijk veranderen door een constant groeiend aandeel 'digital natives'. Verkopers, maar ook fabrikanten en leveranciers, ontwerpers en binnenhuisarchitecten zullen zich dus aan moeten passen aan de steeds groter wordende rol van internet als informatiebron en verkooppunt.

Bron:
www.ambista.com

Publicatiedatum: