Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Frans Falize, COO van Wehkamp:

"Onze klanten ontdekken ons assortiment via influencers en kopen direct via sociale kanalen"

Wehkamp, dat onder andere meubels en woonaccessoires verkoopt,heeft recentelijk zijn verkoopstrategie aangepast door direct producten aan te bieden via social media platforms zoals Instagram, Pinterest, TikTok en YouTube. In korte tijd heeft het bedrijf meer dan 200.000 euro omzet gegenereerd via deze kanalen. COO Frans Falize benadrukt dat dit slechts het begin is. Vooral de jongere generatie ontdekt Wehkamp's assortiment via influencers en doet aankopen via sociale netwerken, aldus Falize tijdens de Webwinkel Vakdagen in Utrecht.


Frans Falize, COO van Wehkamp.

Wehkamp strijdt actief tegen het imago van 'ouderwetse retailer'. Het bedrijf wil zich presenteren als een moderne, innovatieve en inspirerende speler in de markt. Wehkamp is een van de eerste retailers die social commerce actief toepast, waarbij klanten producten rechtstreeks via sociale media kunnen kopen. Falize benadrukt dat de nieuwe generatie klanten niet meer via de traditionele website van Wehkamp zoekt, maar via andere kanalen bij het bedrijf terechtkomt. Retailers moeten zich volgens hem aanpassen aan deze verschuiving in koopgedrag.

Bron: Twinkle

Publicatiedatum: