Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Jan Maes (Revor Group): "Onze positie in België is verder verstevigd"

Het is een komen en gaan van bezoekers in de showroom van Revor Group. De West-Vlaamse Meubeldagen (van 25 tot en met 29 maart) zijn in volle gang. Eigenaar Jan Maes heeft oog voor zijn visite. Iedereen zegt hij gedag en als het moet springt hij bij met het serveren van drankjes en het opdienen van eten. Traditiegetrouw wordt zijn bezoek in de watten gelegd, al ligt de nadruk natuurlijk op de nieuwigheden die de matrassen- en beddenfabrikant uit Kuurne showt.

CEO Jan Maes heeft afgelopen week zo'n 240 retailers (vooral echtparen) mogen verwelkomen. "Mooi dat we samen met andere mooie bedrijven uit de regio deze meubeldagen hebben kunnen organiseren. Wij hebben de meeste klanten uit België, Frankrijk en Nederland mogen verwelkomen, maar ook een paar uit Spanje en IJsland."

"Hoewel de markt wat rustiger is, mogen we zeker niet klagen. We hebben in het afgelopen jaar onze positie in België verder verstevigd. Verder zijn we in Frankrijk met een team van nieuwe verkopers goed van start gegaan. In Nederland draaien we 'okay', maar daar is de slaapmarkt moeilijker. Niettemin is er nog voldoende ruimte voor verdere groei. Onze sales agenten van Haarhuis & Jansen zijn daar sterk aan het werk met onze verschillende merken", laat Jan weten.


Van links naar rechts Ann De Grave, Isabelle Malysse (de vrouw van Jan Maes) en Inge Heernaert van het salesteam van Revor Group.

"Als Revor Group willen we het de winkelier en de consument zo eenvoudig mogelijk maken om een Belgisch kwaliteitsproduct aan te schaffen", vervolgt Jan. "Wij stoppen geen rommel in onze matrassen en bedden, doen zeker niet aan 'downgrading'. Kwaliteit staat bij ons voorop. Eind dit jaar gaan we onze merknaam online nog meer promoten in België. Daar betrekken we de goede dealers bij. Later volgt Nederland. We behoren nu nog tot de B-merken, maar werken toe naar A. We willen de beste van België zijn", kondigt hij alvast aan.


Een komen en gaan van bezoekers tijdens de meubeldagen in de showroom van Revor.

Nieuwigheden
Tijdens de West-Vlaamse Meubeldagen toonde Revor verschillende nieuwigheden. Zo is het bed Italy nu ook met een lederen omkadering (zonder poten) verkrijgbaar. Verder zijn - op het instapmodel na - alle elektrische boxsprings voorzien van een 'onverwoestbare' lineaire motor.
Aluminium bedkader Fred (bestemd voor lattenbodems) is verbeterd en vanaf heden ook verkrijgbaar in twee kleuren. Op het vlak van matrassen richt de fabrikant zich meer op verkoelende effecten. "Daar hebben we nu twee collecties van", zegt marketing manager Robin Saelens. "Eén die verkoeling biedt gedurende het volledige jaar en één met een zomer- en winterzijde waarvan de zomerkant verkoelende eigenschappen heeft."
Verder zagen twee sofabedden met de nam Mila het levenslicht, bestemd voor zowel de retail als hospitalitybranche.

Rebranding
Daarnaast is het team van Revor Group druk geweest met een rebranding van het merk, geheel in lijn met de moderne collecties die aangeboden worden. Niet alleen is het logo gemoderniseerd, ook de ietwat koude, blauwe kleuren zijn verdwenen, ingeruild voor warmere, groene tinten. "De slaapwereld is over het algemeen genomen braaf, wij willen er op deze manier wat meer uitspringen", geeft Robin aan.
"Ook onze slogan is aangepast", gaat hij verder. "Voorheen luidde die 'Slaap doet leven', ook al kan bijna niemand zich die meer herinneren. We hebben nu gekozen voor 'Great Belgian Beds'. We zijn trots op ons vakmanschap, dat dragen we op deze manier uit. Het is ook waar we als familiebedrijf voor staan. De komende jaren hopen we alle winkels in de nieuwe huisstijl te upgraden. Maar eerst is het de beurt aan onze website. We willen kwaliteit uitstralen, net als onze producten", besluit Robin.


Bezoekers werden in de fabriek rondgeleid door Aaron Soenens (tweede van rechts).

Meer informatie:
Revor Group
Noordlaan 2
8520 Kuurne
+32 56 54 12 00
info@revorgroup.be
www.revorgroup.com