Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Omzet gaat richting de 1 miljard euro

Emma - The Sleep Company wil ten minste 10 nieuwe winkels openen door heel Europa

Emma - The Sleep Company, het grootste D2C-slaapmerk ter wereld, heeft 2023 afgesloten met een omzet van 961,9 miljoen euro. Ondanks operationele uitdagingen tijdens de implementatie van nieuwe systemen, groeide de omzet van het bedrijf met 13% ten opzichte van 2022 en werd voor het zesde jaar op rij winstgevendheid geboekt. Na jaren van snelle groei zal het bedrijf zich in 2024 richten op het verbeteren van de klantervaring en het openen van ten minste 10 nieuwe Emma-winkels in heel Europa.

In 2023 kende het bedrijf de sterkste omzetgroei in APAC en Noord- en Zuid-Amerika, inclusief driecijferige groei in Taiwan, de VS en Mexico. Europa bleef een belangrijke bijdrage leveren, met België als de best presterende markt in de regio. Sinds de lancering in 2015 heeft Emma zich wereldwijd uitgebreid naar meer dan 30 markten.


Dennis Schmoltzi en Manuel Mueller.

Toewijding aan het verbeteren van de klantervaring
De missie van Emma is om mensen over de hele wereld te helpen beter te slapen. Om de groei te ondersteunen, introduceerde het bedrijf in 2023 nieuwe systemen, producten en platforms, zoals een nieuw order management systeem en een nieuw systeem voor de verwerking van (terug)betalingen. De migratie naar deze systemen - die uiteindelijk de Emma-ervaring voor alle klanten zullen verbeteren - verliep niet zonder problemen.

Dennis Schmoltzi, CEO en mede-oprichter van Emma: "2023 was een moeilijk jaar voor ons met een systeemmigratie die veel meer verstoring veroorzaakte dan we hadden verwacht. We weten dat we nog werk te doen hebben; we willen er zeker van zijn dat de oplossingen die we hebben geïmplementeerd om onze klantervaring te verbeteren, duurzame groei in de toekomst ondersteunen."

"Het verbeteren van de klantervaring is onze topprioriteit voor 2024", zegt Manuel Mueller, CEO en medeoprichter van Emma. "We hebben ons operationele team uitgebreid, interne processen geoptimaliseerd, systemen gemigreerd en de communicatie met klanten verbeterd, met als uiteindelijke doel om het nummer één slaapmerk van de wereld te worden - niet alleen online, maar ook in fysieke winkels."

Meer Emma-winkels gepland voor 2024 na succesvolle lancering in 2023
Met de opening van de eerste eigen Emma flagship stores in Den Haag (Nederland) en Keulen (Duitsland) heeft Emma Sleep - dat begon als e-commerce only - een nieuwe mijlpaal bereikt. Deze fysieke winkels hebben de verwachtingen van het bedrijf overtroffen en zijn zeer populair gebleken bij bezoekers. Veel klanten geven er de voorkeur aan om slaapproducten in fysieke winkels te kopen en sommigen zijn bereid een uur of langer te reizen om ze persoonlijk te testen en advies te krijgen. Emma is van plan om in 2024 nog minstens 10 eigen winkels te openen in heel Europa.

Meer informatie:
Emma - The Sleep Company
www.emma-sleep.nl

Publicatiedatum: